Bijna terug // Almost back - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Bijna terug // Almost back - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Bijna terug // Almost back

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

13 Oktober 2014 | Kenia, Nairobi

Lieve allemaal,

Inmiddels heb ik Oeganda ook achter mij gelaten. Dat betekend dat ik weer in Kenia ben en het einde van mijn reis aangebroken is. Een reis waarin we in relatief korte tijd veel hebben mee gemaakt.

Onze laatste overnachtingsplaats in Oeganda, Jinja, verbleven we twee nachten. Hier waren allerlei adrenaline gerelateerde activiteiten mogelijk. Met hoogtevrees is bungeejump niet erg voor de hand liggend, maar ik mee gegaan en heb een ieders camera bedient. Er zijn nu foto's en video's van de bungeejumps. Raften is niet helemaal mijn ding, en budget technisch was daar ook geen ruimte voor. Want het kost allemaal een hoop, een dag raften kost bijvoorbeeld $150 en een bungeejump $145. Ik ben op de vrije dag op zoek gegaan naar de oorsprong van de langste rivier op aarde, de Nijl. Ik heb letterlijk met mijn voeten vlak naast de bron gestaan. De bron zelf is namelijk 45 meter diep water.

De volgende dag was het tijd om Oeganda te verlaten. Dat betekende in ons geval, wéér vroeg opstaan, tenten afbreken, ontbijten en om 6 uur vertrekken. Grensposten zijn namelijk altijd onvoorspelbaar qua tijd. Maar het ging gelukkig allemaal heel soepel. Ook deze keer weer getest op Ebola. Wat blijkt, ik ben nog steeds zo gezond als een vis.

De eerste avond (terug) in Kenia, verbleven we in Eldoret. Een plaats waar we eerder al hadden overnacht. Omdat deze plaats erg hoog gelegen is, koelt het 's nachts erg af. Dus mijn pyama met lange broek en mouwen waren echt nodig. De volgende ochtend moesten we alweer vroeg opstaan om op tijd te kunnen vertrekken naar ons eind punt, Nairobi. Met andere woorden, de wekker stond om 4:45u. Vertrek om 6 uur. Voor het laatst dat ik tijdens deze reis zo vroeg op moet staan, de laatste keer dat ik een tent moet op en afbreken tijdens deze reis.

Het is een reis geweest waarbij ik vele nieuwe vrienden gemaakt heb. Ik ben vier keer de evenaar over geweest. Heb bijna 3000km in een truck gezeten. Zodra ik in het vliegtuig stap, heb ik de 6e douane gepasseerd. Er staan 10 nieuwe stempels in mijn paspoort. Inmiddels heb ik 11 landen in Afrika bezocht. Het smaakt naar nieuwe avonturen, aangezien ik de rest van de groep vanochtend heb uitgezwaaid. Zij vervolgen hun reis richting Kaapstad.

Tot snel in Nederland!
Groetjes Daphne
===================================
Dear all,

I have left Uganda behind, which means I am back in Kenya. My journey has come to an end. We have experienced a lot in relatively short time.

On our last campsite in Uganda, Jinja, were nice activities for adrenaline junkies. But bungee jumping is not very likely to do when you are afraid of heights, but I supported my other travelers and made pictures and shot a video. White water rafting is not my favorite type of activity, and budget wise I couldn't afford to undertake these expensive activities. For an activity like white water rafting or bungee jumping you pay like $150.
On my day of I went to the source of the longest river on earth, the Nile. I was standing with my bare feet, almost in the source. But the original source is 45 meter deep, I stayed on the edge of it.

The next day we needed to say goodbye to Uganda. As the border controls are very unpredictable, we left the campsite early. Get up, pack you gear, put down the tent, have breakfast and leave at 6am. But fortunately the border crossing happen very smoothly. And I still test negative for Ebola.

On out first night back in Kenya, we stayed in Eldoret. We had camped here before. Due to the fact this campsite is located at a high altitude, it was very chilly during the night. So I wore my winter pyamas. The next morning we needed to set the alarm again at 4:45am. To make sure we could leave around 6am. The last time, waking up this early and have to put down a tent.

I have made a lot new friends during this trip. I have crossed the equator four times. Sat in a truck, covering almost 3000km. As soon as I am I'm the plane, did 6 border crossings. I have 10 new stamps in my passport. Now I have visited 11 countries on the African continent. This needs to be continued. This morning I said goodbye to all my wonderful new friend, who will proceed their journey towards Cape Town.

See you soon in the Netherlands!
Cheers Daphne

• 13 Oktober 2014 - 20:54

Ineke:

Hallo Daphne,

Jammer dat aan alle leuke dingen zo snel een eind komt. Je wilde natuurlijk ook 3 weken. Door de geringe belangstelling is je vakantie ingekort tot ruim 2 weken. Als je zoveel dingen onderneemt, is het eigenlijk te weinig. Maar je hebt weer nieuwe avonturen beleefd en bepaalde bezoeken zijn onvergetelijk. Misschien duur, maar het is zo bijzonder. Waarschijnlijk eenmaal in je leven.

Goede terugreis en ik hoop je snel te spreken.

• 23 Oktober 2014 - 12:13

Corrie /Leen:

Hallo Daphne

Gezond weer terug, na een volgens je verhalen, mooie en interessante reis. Bedankt voor de verhalen, met plezier gevolgd en gelezen.
    Op naar een mogelijk vervolg.