Nieuwe informatie en veel veranderingen - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Nieuwe informatie en veel veranderingen - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Nieuwe informatie en veel veranderingen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

18 September 2012 | Nederland, Woerden

De reis komt er al snel aan. Het duurt nog maar 3 weken en dan stap ik op het vliegtuig naar Afrika. Sinds het vorige verslag is er heel wat veranderd in mijn leven, en misschien allemaal in positieve zin.

Een paar weken na het boeken van mijn reis kreeg ik te horen dat mijn contract bij Vakantiepark Eiland van Maurik niet werd verlengd. Dat kwam voor mij als een grote verassing. Al dan niet positief, want er moet op zoek gegaan worden naar een nieuwe baan.

Maar heel wat brieven verder en stressmomenten is het dan eindelijk toch zover. Sinds afgelopen vrijdag weet ik dat er een nieuwe baan op mij wacht. En ik kon meteen beginnen. Dat betekend dat ik gisteren mijn eerste werkdag heb gehad.
Dames en heren! Mijn nieuwe baan is Junior Travel Planner bij TravelXL reisbureau van Limburg in Nieuwkoop. Het is een gezellig team en de dagen vliegen letterlijk voorbij. Gisteren heb ik telefonisch met mijn nieuwe werkgever gesproken, en hij keek uit naar een paar mooie jaren samen. Dat is een goed teken!!!

Maar voordat ik naar Afrika afreis is er eerst een leuk mini-uitje in het verschiet. Via de radio hoorde ik over een actie dat er gratis kaarten voor Disney werden weggegeven. Het is dan de bedoeling dat je 's nachts toegang hebt en dat er een feest is voor het 20 jarig bestaan van het park. Deze oproep kwam langs toen ik in Maurik de auto in stapte en ik snelde mij naar huis. In de hoop dat ik nog op tijd was voor de actie.
Wat blijkt? Ik heb twee kaarten gewonnen. Dat betekend dat ik met een vriendin naar Parijs afreis voor een nachtje Disney. Vlakbij Parijs, op ongeveer 15km van Disney, hebben we een hotel geboekt om tocht een beetje nachtrust te krijgen. Want ondanks dat het dichtbij lijkt moet er toch 4,5 tot 5 uur gereden worden.

Waar eigenlijk dit dagboek voor bedoeld is, zijn de (verre) reizen. Over 3 weken naar Afrika. Al een aantal weken, ligt mijn gloednieuwe backpack klaar in de woonkamer. Alles wat ik thuis en onderweg tegenkom, wat wel van pas kan komen, stop ik er meteen in. Op die manier wil ik niets vergeten. Tijdens de reis heb ik een nieuw doel. Niet meer dan 10kg bagage. Dat is een hele grote uitdaging!!

Vandaag is er door de touroperator bekend gemaakt wie er allemaal meegaan op de reis. Heel toevallig ken ik nog niemand, maar dat komt vanzelf. Ik ben niet de enige die alleen op reis gaat, dus dat betekend dat je met elkaar wat meer aansluiting vindt.

Stukje bij beetje krijg ik steeds meer informatie, zoals mijn vluchtschema, lijst met plaatsen waar ik mijn tent mag gaan opzetten etc. Tegen die tijd zijn jullie de eerste die dit te horen krijgen.

Goed, het verhaal wordt nu wel heel erg lang volgens mij. Dan brei ik er maar een einde aan. Jullie lezen het wel als er weer nieuws is.

Groetjes Daphne!

  • 18 September 2012 - 21:56

    Marina:

    Wat een meevallers allemaal. Super dat je het zo naar je zin heb op je nieuwe werk. Ik hoop je snel weer te spreken zeker over je Disney avontuur en voordat je naar het verre Afrika reist. 10 kg is zeker een uitdaging, maar dat gaat je lukken!!

    Tot snel!
    Liefs Marina

  • 19 September 2012 - 19:09

    Joke En Gerard:

    Ha alles lukt soms zit het mee soms zit het wat tegen dus kunnen we nu een reis via jou boeken,komen daar op terug.

  • 20 September 2012 - 15:16

    Marianne:

    Ha Daphne,

    Wat fijn dat je zo snel een nieuwe baan hebt gevonden (en lekker dichtbij!) en onderweg naar Afrika eerst nog even naar Parijs. Het kan vervelender, haha.

    Geniet van de voorpret en alvast een hele fijne reis!


  • 20 September 2012 - 22:02

    Ineke:

    Hallo Daphne,

    Wat fijn dat je een baan hebt. Groot gelijk dat je er direct bent begonnen. Als je wacht tot na je vakantie, gaan ze op zoek naar iemand anders. Hoeveel collega's heb je? En moet je nu ook op zaterdag werken? Was er geen bezwaar dat je binnenkort een paar weken weg bent?

    De groep is vol, heb je de vorige keer gemaild. Uit hoeveel personen bestaat de groep? 20? Het is heel leuk, maar wel vol in de truck.

    Wanneer ga je eigenlijk naar Euro Disney? Voordat je naar Zuid Afrika gaat. In ieder geval leuk voor je.

    Groetjes,

    Ineke

  • 23 September 2012 - 22:37

    Marja:

    Nou Daphne, jij hebt wel heel veel geluk!!!
    Dan zal dat in Afrika ook wel lukken met al die wilde beesten.
    Fijn dat je weer heel snel nieuw werk hebt gevonden.
    Heel veel succes in je nieuwe baan en een hele fijne vakantie in Afrika.
    En doe Mickey Mouse de groeten.

    Groetjes,

    Gerard en Marja

  • 24 September 2012 - 12:58

    Annemieke Van Duijn:

    Hoi Daphne
    wat fijn dat deze reis wel zo goed als doorgaat, het ziet er positief uit. ik ben blij, dat je weer een leuke baan hebt gevonden, en misschien wel voor vast. fijn voor je! heel veel succes met de reis en de baan.

    groetjes Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 47540

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: