Mijn dagprogramma - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Mijn dagprogramma - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Mijn dagprogramma

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

28 Juli 2013 | Nederland, Woerden

Lieve lezers,

Om jullie een idee te geven wat ik allemaal ga doen in Oostelijk-Afrika. Het moet een mooie reis gaan worden, maar ook een heel druk programma. Op dag 1 kom ik rond 06:00u aan Nairobi. Dus dan heb ik nog de hele dag om daar markten te bezoeken. Ik heb al gelezen dat er in het hostel een hele leuke jaren '70 bar is. Eigenlijk wordt aangeraden daar de reis te starten met een borrel. We zullen zien.

Aan het einde van het programma blijf ik nog een dag langer bij de Victoria watervallen.

Groetjes Daphne

------------------------------------------------------------------------------

29 sept - Nairobi
Om 18.00 uur ontmoet je tijdens de welkomstinformatie je medereizigers. Tot die tijd kun je Nairobi verkennen. Breng een bezoek aan het Karen Blixen museum of de lokale markt.

30 sept - Mto Wa Mbu
Vandaag gaan we vroeg op pad en passeren de grens met Tanzania. Onderweg maken we een stop in Arusha, de beginplaats van de meeste excursies in Tanzania. Wij rijden door naar het plaatsje Mto Wa Mbu, waar je contact kunt leggen met de lokale bevolking.

1 en 2 okt - Ngorongoro Krater/Serengeti National Park
We stappen over op kleine safaribusjes en vertrekken vroeg naar de imposante Ngorongoro krater. Dit immense natuurverschijnsel herbergt vele dieren. Vanwege de steile hellingen ontbreekt alleen de giraffe. Na de lunch rijden we naar het aangrenzende Serengeti National Park. We maken een safari over de eindeloze vlaktes, die dit schitterende park kenmerkt. De tweede dag staat ook in het teken van gamedrives, omdat er veel wildleven is.

3 okt - Mto Wa Mbu
We reizen terug naar Mto Wa Mbu, waar de lokale gemeenschap ons kennis laat maken met het dagelijkse leven van dit plaatsje. Je bezoekt een lagere school en lokale woningen en krijgt daardoor een goed beeld, hoe het er hier aan toe gaat. De lokale markt wordt bezocht en je overnacht ook in Mto Wa Mbu.

4 okt - Marangu
We stappen weer in onze truck en rijden naar Marangu, aan de voet van Kilimanjaro, de hoogste berg van Afrika. We kamperen bij het Marangu hotel, dat over veel faciliteiten (zwembad en een prachtige tuin) beschikt.

5 okt - Dar es Salaam
Vandaag rijden we zuidwaarts naar de kustplaats Dar es Salam, één van de belangrijkst steden van het land. We kamperen vanavond aan het strand, net buiten de stad.

6, 7 en 8 okt - Zanzibar
Per ferry gaan we naar Zanzibar, waar we de komende dagen zullen verblijven. Zanzibar is een mix van de koloniale geschiedenis en de prachtige stranden. De eerste nacht verblijven we in Stonetown en de overige 2 nachten hebben we een bungalow aan het strand, in het noorden van het eiland.

9 okt - Dar es Salaam
Vandaag gaan we met de ferry terug naar Dar es Salam, waar we ook zullen overnachten.

10 en 11 okt - Iringa/Chitimba
We reizen verder zuidwaarts naar Mikuni National Park. In dit park leven grote kuddes olifanten, buffels en giraffen. Er komen ook leeuwen en luipaarden voor. We kamperen in de buurt van Iringa. De volgende dag passeren we de grens van Malawi en rijden naar het gelijknamige meer, waar we in de buurt van Chitimba overnachten.

12 en 13 okt - Malawi meer
We vervolgen onze reis naar Kande Beach, maar blijven wel bij het Malawi meer. Weg van het toerisme chillen we aan het meer en kunnen deelnemen aan een aantal watersportactiviteiten.

14 en 15 okt - Chipata/Lusaka
Vandaag rijden we naar Lilongwe, de hoofdstad van Malawi. Hier wordt ook overnacht. De volgende dag passeren we eerst de grens met Zambia en kamperen vlakbij Lusaka. Hopelijk zijn we niet teveel tijd kwijt aan de grensformaliteiten.

16 okt - Harare
We passeren de grens met Zimbabwe. Na de nodige grensformaliteiten rijden we naar Harare, de hoofdstad van Zimbabwe. De middag is ter vrije besteding. Je kunt de lokale markt bezoeken.

17 okt - Masvingo
Vandaag bezoeken we de Great Zimbabwe Ruines, dat op de de werelderfgoedlijst van Unesco staat. We kamperen in Masvingo.

18 en 19 okt - Bulawayo
We reizen naar de tweede stad van het land, Bulawayo. Deze stad wordt ook wel de “stad van de koningen” genoemd, vanwege het rijke verleden.

20 okt - Hwange National Park
We vervolgen onze reis naar Hwange National Park. Het park is wereldberoemd om zijn grote populatie olifanten. We kamperen in het park.

21 en 22 okt - Victoria Falls
Vandaag rijden we naar de Victoria watervallen. Dit indrukwekkende natuurverschijnsel is zeer spectaculair, zowel vanaf de kant van Zimbabwe als Zambia. Ook het plaatsje Victoria Falls is de moeite waard. Vele toeristen komen hier bijeen, om hun Afrika avontuur met anderen te delen. Op dag 24 eindigt de reis ’s morgens.

• 28 Juli 2013 - 21:23

Marina:

Klinkt erg gaat allemaal! xx

• 28 Juli 2013 - 21:24

Ineke:

Het lijkt mij een prachtige en avontuurlijke reis. Als je midden Afrika gezien hebt, vind je de andere gebieden matig. Je ziet daar vaak ontzettend veel wild. Ik weet niet of je gunstig zit met de broedperiode. Vaak kan deze natuur ervaring alleen overtroffen worden op de Galapagoseilanden. Maar bij deze reis proef je niet alleen natuur, maar ook cultuur. Heel leuk, deze combinatie in de reis. Succes met je voorbereidingen.

Groetjes,

Ineke