Gemende gevoelens / Mixed feelings - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Gemende gevoelens / Mixed feelings - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Gemende gevoelens / Mixed feelings

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

24 Juli 2014 | Nederland, Woerden

Lieve allemaal,

Het is een rare week geweest, met gemengde gevoelens. Er is veel gebeurd in een korte tijd. Het geeft aan dat niets vanzelfsprekend is.
Op 17 juli veranderde een vrolijke Nederlandse zomer in een tragedie voor het volledige land. Maar ik was afgelopen week ook jarig...

Verjaardagen zijn momenten waarop mensen je vragen wat je plannen zijn voor de nabije toekomst. Maar ook, omdat de zomervakantie begonnen is, dat er over vakanties gesproken wordt. Aangezien mijn plannen nooit echt standaard zijn, maken mijn familie en vrienden zich vaak zorgen. Doe ik wel voorzichtig? Is het daar wel veilig in het verre en onbekende Afrika?

Door de recente vliegtuig crash van de MH17, is het mij duidelijk geworden dat zelfs een vliegreis risico's met zich mee brengt. Welke route zal ik gaan vliegen? Kom ik over mogelijke conflictgebieden heen?
Als ik zelf door Afrika reis, heb ik een keuze om zelf te kiezen ergens heen te gaan. Een keuze om te kiezen voor mijn eigen veiligheid. In een vliegtuig zit je in een situatie waar je geen keuze hebt en moet vertrouwen op de piloten die het vliegtuig besturen.

Maar het is tijd om me vol enthousiasme te gaan richten op de voorbereidingen. In februari 2014 hebben de overheden van Kenia Oeganda en Rwanda, de handen ineen geslagen om het toerisme in de regio te stimuleren. Het resultaat een East AFrica Tourist Visa. Wat betekend dat ik één visum (80 euro) kan aanvragen in plaats van drie (100 euro per stuk).
Uiteraard heb ik geïnformeerd naar de mogelijkheden voor dit visum, maar helaas is er nog weinig over bekend. Zelfs de ambassade van Kenia kon mij slechts beparkt van informatie voorzien. Toch is er een mede-strijder die mij wil helpen. Toch zal het een uitdaging worden om alles geregeld te krijgen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groetjes Daphne

=========================

Dear all,

It has been a weird week with mixed emotions. A lot had happend in a short time. It learns us, nothing in life can be considered as obvious.
On July 17th a joyful Dutch summer, turned into a tragedy for the entire nation. But I also celebrated my birthday...

People are always currious about your short-term plans for the future in these kind of birthday occasions. But it is, as the summerholiday season has started, time to talk about holidays. As my plans aren't standard, family and friends are concerned about me. Are you being careful? Is it safe in far and unknown Africa?

The downing airplane MH17 has darwn me a very clear picture. Travelling by air has also its risks. Which route does the captains choose? Will we cross conflict areas/warzones?
While I am travelling through Africa, I can choose myself where to go or where not to go. I can choose for my own safety. A airplane does not give you a choise. You are trapped in a certain situation and you have to trust the capabilities of the flightcaptains.

But time has come to enthausiastic prepare myself for my trip through Kenya, Uganda and Rwanda. In February 2014 the governments of Kenya, Uganda and Rwanda has joint their forces to create an East Arfican Tourist Visa. Instead of applying for three seperate visa (costs 100euro per visa), I can just go for one visa (costs 80euro).
Off course I tried to inform myself by browsing the net and call with important people. Unfortunately not much is known yet. Even the Kenyan embassy could only provide limited information. Apparently because they do not have the information their self. But I found my second musketier to help me with the application process.
It will still be a challenge, I think. I will keep you posted...

Cheers Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Woerden

Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 47556

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: