Voorbereidingen // Preparations - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Voorbereidingen // Preparations - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen // Preparations

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 Augustus 2014 | Nederland, Woerden

Lieve allemaal,

Nog 43 dagen voordat ik vertrek. Steeds meer voorbereidingen krijgen vorm. Om te beginnen, gisteren heb ik mijn paspoort met het visum opgehaald. Wat betekend dat ik toegang zou moeten krijgen tot alle landen (hoewel een visum geen garantie is).

Vanmorgen heb ik een aanvraag gedaan bij de apotheek om te controleren of al mijn vaccinaties etc nog up-to-date zijn. Het is nu afwachten wat daar de uitkomst van zal zijn. Maar ik verwacht daar geen schokkende uitkomst. Ik zal enkel medicatie tegen Malaria moeten meenemen. Dat is nog te overzien.

Sinds deze week ben ik ook de trotse nieuwe eigenaar van een digitale Canon spiegelreflex camera. De komende dagen en weken, ga ik uitgebreid oefenen en studeren. Zodat ik met alleen maar met geweldige foto’s terug kom. Dit was een lang gekoesterde droom. Iedere keer als ik terug kwam van een reis, waren één van mijn eerste woorden. “Ik wil een uitgebreidere camera”. Maar tot voor kort kwam er financieel steeds iets anders tussen.

In mijn vorige post, schreef ik over een mogelijke Ebola besmetting in Rwanda. Gelukkig bleek het vals alarm. De arme student heeft Malaria. Dus Rwanda is nog steeds Ebola vrij. Over Oeganda zijn geen verdere ontwikkelingen te melden. Maar Kenia daarin tegen. De Wereld Gezondheids Organisatie (WHO) geeft aan dat Kenia een groot risico loopt op besmetting. Nairobi is, samen met Johannesburg, de grootste luchthaven van het continent. Er komen dus veel reizigers uit de besmette gebieden ook die kant op. Tot op heden zal het voor mij niets anders betekenen dan een mogelijke extra controle aan de grens. Wat inhoud dat mijn temperatuur gemeten zal worden en ik mogelijk een aantal vragen over mijn gezondheid moet beantwoorden. Niet heel spannend dus.

Inmiddels ben ik begonnen met het bij elkaar zoeken van de eerste dingetjes. Zoals mijn backpack, slaapzak, zakmes en meer van dit sort onmisbare dingen.

Groetjes Daphne

====================================

Dear all,

43 days before I will leave for my trip. Every day it seems more preparations are getting done. To start, yesterday I went to The Hague to pick up my passport and visa. Which basically means I can easily cross borders (although this visa doesn’t guarantee 100% access).

This morning I placed an enquiry with my chemist. To do a check-up for all my previous injections (like Hepatitis and Yellow Fever). Just need to wait to receive these results. But I do not expect any surprises other than anti-malaria-prophylaxis. That is doable.

Earlier this week, I bought a “new” Canon photo camera. In the coming days and weeks I will study books and practice. So ensure I will return with amazing pictures. This was something I wished for, for a long time. Every time I got back from a trip, I was sure to buy a “proper” camera before the next trip. Now it has finally happened.

In my previous post, I wrote about the possible Ebola out-break in Rwanda. Fortunately this was false alarm. The poor student has just been infected with Malaria. Bur this means Rwanda is still Ebola-free. No recent updates regarding Uganda.
But Kenya on the other hand. The World Health Organization (WHO), has mentioned their concerns for Kenya. Nairobi is, together with Johannesburg, the biggest airport of the African continent. A lot of travelers need to travel/transfer via this airport, also from the infected areas. This means there will be extra border controls. Which basically means, they will take my temperature and might ask me some health related questions. Not very excited.

In the meantime, I start collecting the first thing to take with me on the trip. Like my backpack, sleeping bag, pocket-knife and many other very important “I-cannot-survive-without-it” stuff.

Cheers Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Woerden

Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 47554

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: