Het echte aftellen is begonnen.... - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Het echte aftellen is begonnen.... - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Het echte aftellen is begonnen....

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 Oktober 2012 | Nederland, Woerden

Ja ja, het echte aftellen is begonnen. Over ruim een uur vertrek ik naar Schiphol. Nog even een voorlopig laatste woord van mijn zijde via deze weg.

Een aantal van jullie heb ik voor de SMS-service aangemeld. Dit betekend dat ik een SMS naar een speciaal telefoonnummer kan sturen. Alle mensen die ik aangemeld heb ontvangen deze SMS in hun e-mail box.

De spanning begint een beetje te komen. Gaat de reis goed? Hoe is dat grootste passagiers vliegtuig? Valt Afrika niet tegen ten opzichte van mijn vorige reizen? Kan ik goed met de rest van de groep overweg? Heb ik mijn instapkaart al geprint? Maar vooral, heb ik alles bij mij?

Mijn doel was om niet meer dan 10kg aan bagage mee te nemen. Dat doel is niet geheel bereikt. Uiteindelijk is de schade 13,1kg. Op zicht voor 3,5 week een goede uitslag. Er zijn genoeg mensen die voor één week all-inclusive in Turkije moeite hebben om onder de 20kg te blijven.
Dat is wel een schouderklopje verdient denk ik.

Ruim anderhalf jaar geleden, januari 2011, begon mijn reis ook in Kaapstad. En er is iets geks aan de hand. Daar begint mijn reis nu ook, het hotel waar ik deze keer verblijf staat op 100m ten opzichte van het hotel van 1,5 jaar geleden. Dat betekend, uitzicht op de tafelberg en dichtbij Longstreet. En niet geheel onbelangrijk dicht bij een bushalte van de toeristische hop-on hop-off bus.

Als ik de mogelijkheid van internetten heb zal ik een kort verhaal plaatsen, maar dat kan ik helaas niet beloven. Wat ik wel kan beloven is dat ik er enorm van ga genieten en aan het einde van mijn reis een uitgebreid verhaal met jullie ga delen. Uiteraard horen daar ook een aantal foto's bij.

Tot over 3,5 week!!!

Groetjes Daphne

  • 09 Oktober 2012 - 16:23

    Nathalie:

    Geniet ervan Daph!!!

    Xx

  • 14 Oktober 2012 - 12:06

    Ineke:

    Hallo Daphne,

    Het lukt niet een SMSje naar je mobiel te sturen.

    Hier is het koud en regenachtig. Je zou niet willen ruilen. Op de Kaap was er zeker veel wind waardoor het koud aanvoelde. Nog een gezamenlijke foto gemaakt op de Kaap? Hoop voor jou dat het snel warmer wordt.

    Door Djoser worden wij over je reis goed op de hoogte gehoudeen.

    Groetjes,

    Koos en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 47608

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: