Verjaardag en een weekendje weg - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Verjaardag en een weekendje weg - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Verjaardag en een weekendje weg

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

29 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ja, mijn laatste verslag is alweer een tijdje geleden, maar door allerlei zaken waar ik nu niet over ga uitwijden is het er niet van gekomen.
Afgelopen woensdag was het zover! Mijn verjaardag. Mijn huisgenootjes waren al een week bezig met allerlei geheimzinnige dingen, ze wilde het als 1 grote verrassing voor mij houden.
Uiteindelijk was het dan zover, mijn dag begin met een kindersurprise! Echt het mooiste kado dat ik tot voor mijn 5de jaar kon wensen, maar ik heb er wel met volle teugen van genoten.
Daarna naar huis waar we een lekker wijntje hebben gedronken en de middag werd avond. Ineens ging de bel. Een paar van de meiden sprongen op, wij doen wel open! Okee, na wat Engels gesmoes op de gang ging er muziek aan en kwam er een stripper de kamer binnen. Die er opzich super uitzag. Na zijn hele act moest er ook nog een slagroomspuit aan te pas komen om nog leukere foto's te hebben. Van de stripper heb ik ook nog een kadotje gekregen, niet iets om op internet te noemen maar het trilt. Uiteindelijk vroegen de meiden de stripper nog mee voor dinner, maar hij kon niet want had nog meer klussen..........
Niet lang na dat ze weer weg waren gegaan ging ik samen met Anne, Eline en Gaby even pinnen enzo en uiteindelijk kwamen we bij een restaurant Coco de Mer uit.
Tot mijn grote verbazing zat daar mijn stripper en zijn manager aan een tafel waar ook de rest van mijn huisgenoten zaten. Een hele schok. Helemaal toen ze ineens Nederlands tegen me begonnen te praten en vertelde dat ze mijn overbuurjongens waren. Ik voelde me echt genaaid. Na het eten en nog meer kado's zijn we naar een ander tentje gegaan waar ik 22 Sex on the Beach kreeg en 22 rode rozen plus 1 witte van een half naakte neger.
Met andere woorden, iedereen heeft hier een raar beeld van mij, en de lezers van dit bericht nu waarschijnlijk ook, maar het hoort nou eenmaal bij ik ben jarig en dat verhaal moet op internet.

Het weekend daarna ben ik met de meiden (Anne, Eline en Nath) naar Kaapstad gegaan. Dat was ook weer een heel avondtuur. Na onze vlucht namen we een taxi van de taxi standplaats, dat ding viel echt uit elkaar. Ik wilde mijn gordel om doen trek ik dat hele ding mee! Uiteindelijk kwamen we bij het hotel aan en werden we flink afgezet om 35euro te betalen. Toen wij het hotel binnen kwamen bleek dat we bij het verkeerde hotel waren afgezet, maar wij wisten ook geen adres. Uiteindelijk hebben ze ons verder geholpen en zijn we toch met een betere taxi bij het goede hotel aangekomen. Dit hotel had een dak terras met uitzicht op de Tafelberg. De volgende dag zijn we naar Robbeneiland geweest. Het is opzich wel een indrukwekkende plek, het jammere was wel dat de verf op de muur nog nieuwer was dan de verf in ons huis hier in PE. Na de boottocht hebben we nog een rondje gemaakt met de Hop-on Hop-off bus en vervolgens naar het hotel om daar te gaan eten en daarna een club/disco op te zoeken. De prijzen zijn in Kaapstad wel wat Europeeser dan dat ik de afgelopen weken gewent ben. De volgende dag hebben we weer een hele tour gemaakt met de bus en zijn we naar het aquarium geweest en hebben we een speurtocht gedaan naar het huis van Gordon. We zijn gestrand in het goede gebied in Kaapstad, maar zelfs de grootste homo daar kende hem niet.
Zoals jullie misschien is opgevallen zijn we niet de Tafelberg opgeweest. Wij hadden weer de pech dat het het hele weekend super mooi weer was maar de kabelbaan had onderhoudswerkzaamheden. Jammer, en een weekend is net te kort om een wandeling van 5 uur te gaan maken.
Op maandag zijn we weer veilig in PE aangekomen.
Deze week ben ik samen met Anne en Eline aan het kijken om een goede auto te huren om daarmee naar Jo'burg en Kruger park te rijden. We kunnen dan vanaf daar weer het vliegtuig naar PE nemen om de rest van onze spullen op te halen en over 27 dagen naar huis te gaan.....


XX Daphne

  • 30 Juli 2009 - 12:33

    Wim L:

    Hi Daphne,
    Nou dat was wel een erg leuke verjaardag maar de funesses krijgen thuis nog wel te horen denk ik.
    Verder vind ik het goed van jullie om zo veel als mogelijk daar te ondernemen wat betreft het bekijken van verschillende steden of plaatsen. Jammer van die kabelbaan want de tafel berg had je eigenlijk best wel willen bekijken.
    Verder hoop ik dat je nog meer mooie en leuke dingen beleefd. Tot over 26 dagen dan ben je weer thuis.
    Groet en kus Wim

  • 30 Juli 2009 - 17:19

    Diana:

    Hey lieve Daphne,

    Nou meissie, een lang en leuk verhaal, maar je had al het een en ander tefefonisch verteld en de rest horen we wel als je thuis komt. Toch wel leuk hoor dat de meiden je zo in het zonnetje hebben gezet, heb je ons in ieder geval niet gemist, bovendien zou ik ook niet op het idee komen om een stripper voor je te regelen, dat is iets voor vriendinnen, maar wel leuk hoor. Het is tevens voor de meiden ook wel een welkome aflijding om iets te regelen, ik hoop wel dat er foto's komen of staan ze al op internet.
    Inderdaad jammer dat je niet op het juiste moment in Kaapstad was om de Tafelberg op te komen, heb je toch nog iets te wensen voor als je nog eens die kant op gaat. Ben verder benieuwd welke reis er nog ondernomen gaat worden voor jullie weer richting Nederland komen, ik zou in

    geval wel proberen nog wat te gaan bekijken, inderdaad misschien Krugerpark, Zwasiland of Losetho. Die laatste 2 moet je in ieder geval niet op eigen houdje doen, maar met een of ander reisgezelschap. (Het moet wel veilig zijn hoor). Afin, we zullen het wel horen en anders bel ik je nog wel een keer.
    Lieve schat, ik ga er een eind aan maken, doe de groeten aan de andere meiden en jongens, let goed op elkaar en geniet er zoveel mogelijk van en doe vooral voorzichtig.
    Dikke kus mama

  • 31 Juli 2009 - 18:12

    Daphne:

    nog even een update over mijn komende weekend: zaterdag ga ik op olifanten rijden en zondag ga ik door de toppen van de bomen slingeren als tarzan en jane. maandag begint mijn laatste stage week! x x daphne

  • 31 Juli 2009 - 21:34

    Ineke:

    Hoi Daphne,

    Z. Afrika is een mooi land, hè. Ben je nog bij Kaap De Goede Hoop geweest? Kaapstad zelf is leuk, vind je niet? Goh, alweer je laatste stageweek. Wat gaat het vlug allemaal. En dan nog een paar weken rondkijken. Geniet er nog even van.

    Groetjes,

    Ineke

  • 02 Augustus 2009 - 03:58

    Joke En Gerard:

    Hoi Daphne

    Wat zal het weer wennen zijn in Nederland maar wat jij en je stagegenoten ondernemen kan je een leven lang op terug kijken.Wij hadden veel Zuid Afrikanen die aan boord van de Queen Mary 2 werken, slimme gasten, wisten wat service was om de tip uit je zak te kloppen.Gezien op TV dat het mis is met wat opstand in de Townships ,krijgen jullie daar wat van mee?Ik vind wel dat daar meer aandacht nodig is,vergelijk het met Harlem in New-York waar nieuwbouw heeft plaatsgevonden de mensen werk hebben.en de criminaliteit is afgenomen.Heeeel veeel plezier.

  • 04 Augustus 2009 - 07:05

    Vince En Tal:

    Hej Lieve Daphne,

    Wow , dat klinkt als een leuke verjaardag ;-)

    Och dat beeld... dat kwam toch al niet meer goed voordat je aan ZA ging :-)

    Dus geniet er lekker met volle teugen van

    DIkke knuffels van ons

  • 04 Augustus 2009 - 07:05

    Vince En Tal:

    Hej Lieve Daphne,

    Wow , dat klinkt als een leuke verjaardag ;-)

    Och dat beeld... dat kwam toch al niet meer goed voordat je aan ZA ging :-)

    Dus geniet er lekker met volle teugen van

    DIkke knuffels van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 47572

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: