Road trip en mijn laatste verslag vanuit ZA - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Road trip en mijn laatste verslag vanuit ZA - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Road trip en mijn laatste verslag vanuit ZA

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

19 Augustus 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Aan alles komt een einde ook mijn verblijf in Zuid Afrika.
Maar ik heb eerst nog met Anne en Eline een RoadTrip door Zuid-Afrika gemaakt. We hadden het van tevoren allemaal zo goed berekend en via google maps gekeken hoever alles uit elkaar lag. B&B's geboekt. Alles was klaar om te gaan. Een goede auto stond voor ons klaar en een Nederlandse TomTom zou ons de weg wijzen.
Alleen bleken de berekening van Google iets gunstiger te zijn dan de werkelijkheid zich voordeed. Want wat 2500 km zou moeten zijn volgens Google bleek 3030km in het echt te worden. Maar we hebben ook veel super leuke en mooie dingen gezien. Vooral de binnen kant van onze auto. :-)
Die auto is ook weer een verhaal apart. We zijn onze reis met een VW Polo 1.4 begonnen en we zijn geeindigd met een Ford Focus 1.6. Halverwege de rit was er iets mis met onze polo waardoor we hem om moesten ruilen voor een ander excemplaar en ze hadden geen kleinere auto's meer. We zijn naar East-London, Bloemfontein, SunCity, Polokwane, Krugerpark, Johannesburg gereden. De reis onderweg ging goed, maar voor het hele verhaal kun je kijken op: http://annefloorinhetbuitenland.waarbenjij.nu

Mijn internet tijd is namelijk bijna op.

Op 25 augustus om 14:15 uur ben ik weer in NL om iedereen met mijn foto's en filmpjes lastig te vallen, tot die tijd:

MZZL!!!!

• 19 Augustus 2009 - 21:09

Ineke:

Hoi Daphne,

Het gaat nu snel, joh. Jammer voor je dat het bijna voorbij is. Je hebt zo'n leuke, spannende tijd gehad. Maar Nederland went snel. Morgen verwachten ze hier 33 graden, dinsdag is het koud: 10 graden! Geintje. Het is dan ongeveer 24 graden, een mooie temperatuur om weer thuis te komen.

Goede reis. Zie je snel.

Groetjes van ons allen,

Ineke

P.S. Ik heb het verslag over P.K. park gelezen. Volgens mij zijn jullie ook bij de Blije Rivier geweest. Ik zag er een foto van.

• 21 Augustus 2009 - 19:28

Diana:

Nou, Daphne, ik heb zojuist het verslag van Anne-Floor gelezen, ik heb wel de indruk dat jullie veel gezien hebben, heel leuk hoor.
    Nog maar een paar dagen, dan ben je thuis. Ben wel enorm benieuwd naar al je verhalen en hoe je er uit ziet. Als je thuis komt is het in Nederland ook mooi weer, dus je hoef niet zo te wennen. We zijn in ieder geval blij dat de rondreis goed is verlopen, en nu maar hopen dat de foto's ook gelukt zijn. Lieve schat, zo'n 4 nachten slapen en je bent thuis, het gaat snel.
    Dikke kus mama

• 22 Augustus 2009 - 04:31

Joke En Gerard:

Hebben genoten van jullie reisverslagen,goede terugreis en tot ziens t.z.t. in Nederland,nu ontbijt voor tante Joke maken want vandaag is ze 64 jaar geworden en is nog aan het maffen.