Reisschema // Itinerary - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Reisschema // Itinerary - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Reisschema // Itinerary

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

22 Augustus 2014 | Nederland, Woerden

Lieve allemaal,

Nog 35 dagen. Het is tijd om ook wat meer informatie te delen over de reis die ik ga ondernemen. Er is immers iets veranderd, dat had ik in een eerder verslag al gemeld. Hierbij een korte beschrijving van wat het programma ongeveer is;

26/09: vertrek vanuit Amsterdam naar Nairobi.
27/09: aankomst in Nairobi. Vandaag is er de mogelijkheid om Nairobi te ontdekken, maar waarschijnlijk ben ik aan het bijkomen van een nachtje slecht slapen. Het grasveld naast het zwembad is hier een ideale plek voor. Om 18:00u zal ik in een welkomstbijeenkomst voor het eerst mijn mede reizigers ontmoeten.
28/09: vanuit Nairobi rijden we noordwaarts naar het Nakuru meer. Ik kan hier onder andere pelikanen en flamingo's tegenkomen, naast een overvloed aan kleinere vogelsoorten. 's Middags gaan we op zoek naar giraffes, luipaarden, waterbuffels en neushoorns.
29/09 & 30/09: we beginnen de eerste dag met een safari en rijden vervolgens door naar Eldoret. De volgende dag passeren we de grens met Oeganda en kamperen we vlakbij de hoofdstad Kampala. In Kampala is het mogelijk om een wandeling te maken over een lokale markt.
01/10 & 02/10: we reizen verder naar het Kibale Forest National Park, waar meer dan 500 chimpansees leven. Absoluut hoogtepunt is de jungle safari, waar we ontdekken hoe chimpansees leven en reageren op mensen.
03/10: vandaag reizen we noordwaarts naar het mooiste park van Oeganda, het Queen Elizabeth National Park. We maken een boottocht over het Kazinga kanaal. Verder maken we diverse gamedrives waarbij we grote kans hebben om de "Big5" te spotten.
04/10: zuidwaarts rijdend komen we bij het Bunyonyi meer. Ontdek de meest schilderachtige landschappen van Oeganda. Het is mogelijk om in het meer te zwemmen of het landschap per kano te verkennen.
05/10, 06/10 & 07/10: op de eerste dag steken we de grens van Oeganda over en rijden naar Ruhengeri (Rwanda). Onderweg maken we een stop in de hoofdstad Kigali. De volgende dag starten we ons avontuur in Volcanoes National Park. Om beurten zal een kleine groep met een gids op zoek gaan naar berggorilla's. Meestal kunnen we erg dicht bij de dieren komen en wanneer je het gezicht van deze intelligente beesten zien, wat erg op mensen lijkt, is het dat allemaal waard.
08/10: vandaag rijden we naar het meer van het Mburo National Park, waar we 's middags een safari zullen doen. Op de safari zien we naast veel antilopesoorten ook nijlpaarden, buffels en watervogels.
09/10 & 10/10: voor het ontbijt maken we een wandelsafari. Hierna reizen we terug door de bergen via Mbarara en Kampala naar Jinja, wat gevestigd is aan de oever van het Victoria meer. We hebben hier tijd om op adem te komen en te genieten van het prachtige uitzicht over het enorme meer. Ons kamp ligt bij de Bujagali watervallen, de bron van de Nijl. Op de tweede dag is er de mogelijk heid om over het water van de Nijl the WhiteWater Raften of om te relaxen.
11/10 & 12/10: we reizen naar Eldoret waar we overnachten. De volgende dag keren we terug naar Nairobi waar de reis in de middag zal eindigen.
13/10 & 14/10: deze dagen heb ik vrij te besteden. Er zijn mogelijkheden om musea in de stad te bezoeken. Op de tweede dag vertrekt mijn vlucht 's avonds richting Amsterdam.
15/10: aankomst in Amsterdam.

Het is een heel verhaal, en tijdens mijn reis zullen er vele verhalen volgen. Ook deze keer zal ik weer proberen af en toe een berichtje te plaatsen. Maar het is en blijft Afrika, dus het is afwachten hoe zich dat ontwikkeld.

Groetjes Daphne

===========================
Dear all,

Just 35 days before I leave. It is time again to share some information with you regarding my upcoming trip to Africa. Like I had mentioned in an earlier post, some things have been changed. Please read the short itinerary to have an idea what I am going to experience;

26/09: departure from Amsterdam in direction of Nairobi.
27/09: Get ready for an animal-spotting adventure through Africa. I will arrive early, very early. So I will take this day as an opportunity to relax by the pool and get my things sorted.
28/09: Depart Nairobi and travel to Lake Nakuru, a favourite spot for birdlife. See a pink-feathered sea of flamingos and try to spot rhinos on a game drive through Nakuru park. Meet local children at the Saidia Children's Home Project.
29/09 & 30/09: Cross the border into Uganda and camp near the city of Kampala. Discover the old and new of Kampala and uncover the secret history of the Buganda people.
01/10 & 02/10: This equatorial rainforest in Kibale Forest National Park is home to the highest concentration of primates in the world, the ideal place to go chimp spotting. Enjoy a walking safari and watch the resident chimpanzees squabbling and playing. Wander through the surrounding tea plantations to visit villages or simply kick back at camp in the grounds of an old colonial bungalow.
03/10: Set between the Edward and George lakes in the Great Rift Valley, the Queen Elizabeth National Park is home to a wide array of wildlife. Embark on a safari tour to try to spot elephants, lions, buffaloes and antelopes. Cruise the Kazinga Channel where pelicans and eagles soar and hippos wallow.
04/10: Hire a traditional dugout canoe and glide across Lake Bunyonyi to enjoy the amazing scenery, which is some of the most picturesque in Uganda.
05/10, 06/10 & 07/10: Make tracks across the border into Rwanda and set up camp at Ruhengeri, gateway to the gorilla trekking region. Accompanied by a local guide and trackers, hike through rugged terrain to come face-to-face with rare mountain gorillas; the sight of these gentle mountain giants is unforgettable. Head out on rainforest hikes to glimpse some of the forest's other inhabitants and pay a visit to the moving Kigali Genocide Memorial.
08/10: Travel back into Uganda and on to Lake Mburo, home to the giant eland antelope. Discover plenty of other magnificent animals on walking safaris through this secluded park, which sits alongside Mburo.
09/10 & 10/10: Stop at the equator en route to the place thrillseekers flock to in Uganda. Jinja is both a scenic riverside retreat and renowned spot for adventure activity enthusiasts.
11/11 & 12/11: Pass through Eldoret on the way back to the busy streets of Nairobi, where this epic African tour ends.
13/10 & 14/10: I have booked some additional days in Nairobi, to be able to visit some museums in town. But also to get sorted for my flight back on the 14th. My plane will depart in the late evening.
15/10: early arrival in Amsterdam.

Eventually it already became a long story, but hope many more to follow once I am "on the road". Like last year, I will try to post some experiences. But it is still Africa, so we will see how this works.

Cheers Daphne

• 24 Augustus 2014 - 11:53

Ineke:

Hoi Daphne,

Het lijkt mij een heel leuke reis. Veel fauna en natuur. Ik hoop voor je dat je veel fauna ziet. Dat is altijd afwachten. En natuurlijk moet je ook gezond blijven.