Kenya & Uganda - Reisverslag uit Bukasa, Oeganda van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Kenya & Uganda - Reisverslag uit Bukasa, Oeganda van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Kenya & Uganda

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 September 2014 | Oeganda, Bukasa

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik een aantal dagen in Afrika. Alles gaat hier goed. Na een aantal dagen in Kenia hebben we vandaag de grens met Oeganda overgestoken. Een land waar toerisme nog niet bekend is. Als ik de verhalen van hier moet geloven.
Onze groep bestaat uit 22 personen, een tourleader, chauffeur en kok. Mijn tent deel ik met een jonge vrouw uit Finland. Het is voor haar de eerste keer dat ze een tour, zoals deze, maakt. Dus ik probeer haar een beetje wegwijs te maken met tips over de dingen die ze nog gaat zien en hoe je een tent in 10 minuten netjes kunt afbreken.
In de afgelopen dagen hebben we Lake Nakuru bezocht. Helaas zagen we hier niet de grote verwachte aantallen flamingo's. Door overmatige regenval, in het waterpijl van het meer met 100 meter gestegen. Dat heeft veel effect op de fauna. De camping waar wij stonden was niet meer dan een grasveld en een aantal wc's die niet konden doorspoelen, vanwege het hoge water in het meer.
's Nachts werden we wel getraceerd op een cadeautje. Om 1:20u werd ik wakker, er liep iets rond de tent te grazen. Toen ik ging kijken werden we omgeven door wel 100 waterbuffels! Sommige stonden praktisch in de tent, want je voelde de adem van de dieren door de tent heen. Eigenlijk een super spannende ervaring.
Tijdens de game drives hebben we vele verschillende dieren gezien. Zoals de witte neushoorn, leeuwen, buffels, zebra's en een bijzondere soort giraffe.
Gisteren kwamen we, op een dag dat alles meezat, al rond 3u aan op de camping. Geen straf, er was een zwembad, bar, toiletten die doorspoelen en een hete douche! Geen overbodige luxe op 2000m hoogte (die warme douche).
Vandaag zijn we na het ontbijt en opruimen van de tenten op tijd vertrokken, om 6u. Dat is ook nodig wat er staat een lange dag op het programma. Na veel file en een studenten opstand in Eldoret, kwamen we eindelijk bij de grensovergang aan. We waren Kenia relatief snel uit. Maar de toegang naar Oeganda duurde iets langer. Onze tourleader heeft zich opgeofferd en met 25 paspoorten twee uur in de rij gestaan, terwijl wij alvast door reden in Oeganda en de lunch gingen voorbereiden. De weg naar Kampala is immers nog ver weg....

Groetjes Daphne

========================
Dear all,

I'm for a few days in Africa. Every thing is going well. After we spend some days in Kenya we crossed the border with Uganda today. And according to the local stories, tourism not not booming here.
Our group has 22 people, a tour leader, a chef and a driver. I share my tent with a woman from Finland. It is het first time, making a tour like this. So I try to provide her with some tips about the tour and the daily life. Like how to put down the tent within 10 mins.
The last days we have visited Lake Nakuru. Other then expected, we haven't seen a lot of flamingos. Due to heavy rain in the last year, the water level has raised with 100meters. This has a bad influence on the local fauna. Our campsite was situated directly at the lake. As an effect of the high water level the facilities were limited, for example; the toilet couldn't flush.
But at night we were treated with a very special experience. I woke up around 1:20am, because I heard some noises around the tents. When I took a closer look, I saw over 100 water buffaloes. Some were so close, that you could even feel their breath, inside the tent. A very special experience!
During the different game drives we have seen different types of animals, like the white rhino, lions, buffaloes, zebras and a very special species of giraffes.
Yesterday we arrived, surprisingly early, at the campsite around 3pm. It was a very luxurious campsite with a pool, bar, flushing toilets and hot showers. These hot showers are amazing is you stay at an altitude of 2000m.
Today we left early, after breakfast and putting down the tents. We drove away at 6am. We need this time, as the schedule is long. After a long traffic jam and demonstrating students we finally left Eldoret, heading for the Uganda border. Exit Kenya happen relatively quickly, but entering Uganda took a long time. Our tour leader was waiting at the border control office for two hours, while we were continue our journey into Uganda, to find a suitable spot to prepare our lunch. The road towards Kampala is very long still.......

Cheers Daphne

• 30 September 2014 - 23:27

Anda Voshart:

Hallo Daphne.
    Wat ga jij weer een mooie tijd tegemoet.
    We hopen dat je als je terug bent weer vol zit met mooie verhalen en weer een ervaring rijker.
    We wensen je een fijne tijd daar. We zullen je blijven volgen via je facebook accaund.
    Hoe lang blijf je daar.
    Groeten vanuit een redelijk warm Nederland.
    Hans en Anda Voshart.

• 01 Oktober 2014 - 10:04

Annette:

Daphne, we zijn een beetje jaloers op je. Wat een belevenissen zo vroeg op je reis. Die waterbuffels zijn natuurlijk het einde en zeker spannend. Geniet van je reis, blijf gezond en we hopen dat je een leuke groep hebt. Groetjes Wil en Annette