Met oog op de toekomst... - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Met oog op de toekomst... - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Met oog op de toekomst...

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

12 September 2013 | Nederland, Woerden

Hallo allemaal,

Er zijn weer een aantal dingen om te melden. Er is namelijk weer het één en ander gebeurd sinds mijn laatste bericht.

Vorige keer melde ik dat er mogelijke ontwikkelingen waren en dat ik mogelijk in Zuid-Afrika zou gaan werken. Er zijn, zoals sommige misschien al weten, verschillende ontwikkelingen geweest.

Mijn huidige werkgever heeft mij ook een baan aangeboden. Gisteren heb ik hun uiteindelijke bod gehoord. Het wordt een baan met meer verantwoordelijkheden en het is weer een nieuw gecreëerde functie, wat betekend dat ik opnieuw het wiel mag gaan uitvinden. Een functie waarin het voornamelijk om communicatie gaat. Communicatie met vele verschillende mensen, waaronder overheden, leveranciers en collega's. Communicatie in het Engels, Frans en Spaans. Klein detail is dat ik mijn Spaans moet gaan bijspijkeren en Frans weer opnieuw moet gaan leren.
Daarnaast moet ik bij bezig gaan houden met de kwaliteitsverbetering van onze service.
Mijn leidinggevende kan mij helaas geen contract voor een jaar of onbepaalde tijd aanbieden. Dit is niet omdat zij aan mij twijfelen, maar er moet meer geld voor mij worden vrij gemaakt. Het wordt in eerste instantie een contract voor drie maanden, dat zou moeten ingaan op het moment dat ik terug kom van mijn reis.
In die drie maanden wil mijn leidinggevende er voor proberen te zorgen dat er meer geld voor mij wordt vrijgemaakt.

Dus de keuze is toerisme in Zuid-Afrika of op de client relations department van een bedrijf in Nederland, dat medicijnen en medische producten in ontwikkelingslanden distribueert.

Ik heb er een nacht niet over geslapen en ik denk dat ik na mijn vakantie voorlopig in Nederland blijf. Dan ga ik voorlopig naar Afrika op vakantie in plaats van werken. Bij het bedrijf waar ik nu werk heb ik het naar mijn zin. Ik heb een goede band met letterlijk al mijn collega's (wat eigenlijk best bijzonder is) en het is een internationale omgeving.

Goed dan nu terug naar mijn reis. Het komt steeds dichterbij. Over 2,5 week sta ik op Schiphol. Eigenlijk is volgens mij alles geregeld. Het enige wat er nog moet gebeuren is mijn tas inpakken, de tickets ophalen en met de auto naar Schiphol.

Vlak voordat ik ga, zal ik nog wel wat details plaatsen. Dan kunnen jullie mij volgen.

Groetjes,
Daphne

• 12 September 2013 - 21:13

Ineke:

Hallo Daphne,

Ik lees dat je de knoop doorgehakt hebt. Een moeilijke beslissing, vooral omdat je een contract krijgt voor 3 maanden. Ik vermoed dat er allerlei factoren hierbij een rol hebben gespeeld, maar je blijft voorlopig in Woerden.

Fijn dat je eerst met vakantie gaat. Dan kun je even alles een plekje geven.

Groetjes,

Ineke