Nieuwe plannen - Reisverslag uit Barwoutswaarder, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Nieuwe plannen - Reisverslag uit Barwoutswaarder, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Nieuwe plannen

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

26 Januari 2014 | Nederland, Barwoutswaarder

Hallo allemaal,

Mijn hoofd loopt altijd over met nieuwe reisplannen. Deze keer een plan dat op tijd voorbereid moet worden. Vandaar dat er mijn plannen nu al redelijk concreet zijn. Dat betekend, tijd voor een update.

Na mijn verschillende reizen door wonderschoon Afrika, heb ik een reisdoel. Overland van Kaapstad naar Cairo. Zoals de trouwe volgers weten ben ik op mijn route vanaf Kaapstad in Zuid-Afrika via Namibië, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi en Tanzania in het Keniaanse Nairobi.

Een nieuw jaar betekend, een nieuw avontuur. En dit keer zal het echt weer een totaal andere ervaring worden. De landen waarvan dit jaar een stempel in mijn paspoort komt zijn Kenia, Oeganda en Rwanda.
De reis begint in het zelfde hotel in Nairobi als het afgelopen jaar. Na een aantal dagen in Kenia, gaan we de grens over met Oeganda. In Oeganda zal ik één van de vele hoogtepunten meemaken.
Een wandeltocht van 6 uur door het regenwoud op zoek naar de wilde berg gorilla. In dit gebied zijn slechts 8 toeristen per dag toegestaan. Dat betekend, dat ik er op tijd bij moet zijn. Vandaar dat ik dit nu al heb geboekt.
Vervolgens reizen we door naar Rwanda, waar er natuurlijk een bewogen geschiedenis is met de Genocide.
Het zal, wat betreft de verschillende thema's, een emotionele achtbaan worden.

Vanuit Rwanda gaat de reis via Oeganda weer terug naar Nairobi. Ik heb besloten daar een paar dagen extra te blijven om de stad Nairobi te kunnen ontdekken. Dat heb ik namelijk nog niet gedaan.

Net als de vorige jaren, wordt het weer een kampeerreis. Het aller-leukste is dat ik weer met een internationaal gezelschap ga, waarschijnlijk zal het overgrote deel weer uit Australië komen. Maar voor dat soort informatie is het nog te vroeg.

In de komende maanden zal ik zo nu en dan weer eens wat plaatsen, als er nieuws te melden is.

Groetjes Daphne

  • 27 Januari 2014 - 00:03

    Nathalie:

    Nou Daph,
    Dat klinkt weer als een heerlijk avontuur!!
    Heel veel plezier met voorbereiden.
    X

  • 27 Januari 2014 - 00:04

    Nathalie:

    Nou Daph,
    Dat klinkt weer als een heerlijk avontuur!!
    Heel veel plezier met voorbereiden.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Barwoutswaarder

Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 47616

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: