Visa - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Visa - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Visa

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

05 Augustus 2014 | Nederland, Woerden

Lieve allemaal,

Mijn reis komt stap voor stap dichterbij (52 dagen). Wat betekend dat ik ook serieuzere voorbereidingen moet gaan treffen. Eerder had ik al een bericht geplaatst over de aanvraag van het visum. Na veel heen- en-weer e-mailen met verschillende instanties, ben ik uitgekomen bij een visumdienst die het voor mij wilt gaan proberen.

Afgelopen weekend heb ik allerlei documenten bij elkaar gezocht. Gisteren ben ik na mijn werk zo snel mogelijk met de trein naar Den Haag gereist, om op tijd bij de visumdienst te zijn. Op hun website stond dat zij open waren tot 18.00u, maar bij aankomst (om 17.40u) bleek dat ze officieel open waren tot 17.30u. Gelukkig mocht ik nog naar binnen om mijn documenten af te geven.

De mevrouw achter de balie merkte op, dat zij mijn aanvraag vandaag niet meer in behandeling zouden nemen. De volgende dag (vandaag) zou er naar gekeken worden. Een geval van stichting Open Deur. Ik was al blij dat ze mij überhaupt nog binnenlieten.

Het is nu dus afwachten wanneer ik een bericht krijg dat alles is geregeld voor mijn East Africa Tourist Visa.

Groetjes,

=====================

Dear all,

My trip to Kenya, Uganda and Rwanda comes closer every day (52 days). Which means I need to do some serious preparations, before I can even cross the borders. Earlier I posted a blog regarding the application process of my visa. After a lot of e-mail back and forward with multiple organizations, I found an agency that is willing to try.

Last weekend I searched for all possible documents that could be necessary for this application process. Finally, Yesterday evening I travelled towards The Hague as fast as the train could possibly bring me. On the website of the agency was indicated they would close at 6.00PM. But when I arrived (5.40PM), it seemed they closed at 5.30PM. Fortunately they let me in to drop-off my application.

The lady at the reception said, they will not process the application today. Well, I think this is obvious. But they will work on it today, or at least I hope they do . I was happy, they let me in anyways.

Another few days, maybe weeks, of waiting and hope it is good news. “Your East Africa Tourist Visa is ready for pick-up!!” Cannot wait!!!

Cheers,

• 05 Augustus 2014 - 17:44

Ineke:

Hoi Daphne,

Wat een gedoe, zeg. Laten wij het erop houden dat het bij de voorpret hoort. Veel succes hiermee, want de juiste papieren is een van de belangrijkste dingen tijdens je vakantie.