Het avontuur van de auto - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Het avontuur van de auto - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Het avontuur van de auto

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 Mei 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Een auto huren in ZA is een heel avontuur geworden. De man, Paul, zou om 12 uur met de auto komen, maa uiteidelijk bleek dit rond een uur of half 4 te zijn. Echt Afrikaanse mentaliteit. Het was een oude Volkswagen Jetta wat we kregen, iets waar ik ook nog nooit van heb gehoord. Al na 5 minuten een klein heuveltje op gereden te zijn kwam er rook uit de motorkap! Wij sprongen midden op de helling met z'n allen uit de auto. Er kwamen meteen allerlei mensen van de plaatselijke bezinepomp aangerend. Vervolgens is de auto op een pakeerplaats gezet en is Paul weer gekomen om de auto te komen bekijken. We kregen meteen van vanalles de schuld. Uiteindelijk moesten we nog een rondje rijden om te zien of we wel konden rijden.
Toen we uitstepte kwam er ineens een enorme rookwolk uit de motokap en niet veel later stoomde alle benzine uit de auto, wij renden wee allemaal snel weg! Wat een helden!
We hebben dus nog steeds geen auto, maandag, morgen, krijgen we er als het goed is een en dat is een automaat!!!!
Vandaag is het super warm in PE en de zon schijnt de hele dag!!!
X Daphne

• 31 Mei 2009 - 21:40

Ineke:

Hoi Daphne,

Hoe gaat het met je? Wij krijgen tweemaal hetzelfde bericht over het huren van de auto. Klopt dat of is er iets mis gegaan? Heb je inmiddels een andere auto? En hoe gaat het op je werk? Is het leuk?

Met Ade gaat het goed. Ze is nog niet bevallen, maar als er nieuws hierover is, dan hoor je het.

Hoop binnenkort weer iets van je te horen.

Xxxx,

Ineke