Stage-loos 10.000 km ten zuiden van NL - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Stage-loos 10.000 km ten zuiden van NL - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Stage-loos 10.000 km ten zuiden van NL

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

03 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Inderdaad, ik ben op dit moment stage loos. Met andere woorden, ik heb geen stage meer. Het is namelijk zo. Op de eerste dag van de stage is er een construction worker van het dak van het hotel gevallen. Wonder boven wonder, hij leeft nog. We hebben drie uur gewacht! De tweede dag, hebben we een geschiedenis les gehad en vervolgens zijn we naar Home Affairs gegaan, een soort gemeentehuis. Hier hebben we twee uur moeten wachten op een stempel in ons paspoort. Vervolgens kregen we in ons hotel een rondleiding en mochten we weer naar huis. Op onze drede dag gingen we daadwerkelijk aan het werk. We, Nathalie en ik, moesten om 6 uur 's ochtends present zijn om het ontbijt in het hotel klaar te maken. Ze zijn serieus 9 uur bezig om een ontbijt te draaien. Dit hebben wij hierna nog twee dagen volgehouden. Dat wil zeggen, in totaal drie dagen fruit snijden. In die paar dagen hebben Nath en ik het gepresteerd om 3 uur korter bezig te zijn in de keuken en zelfs al voor twee dagen voorbereidingen te hebben gedaan.
Volgens James, onze cooordinator in het Garden Court, zouden we dit werk nog twee weken meoten doen, vervolgens huishouding daarna, onderhoud plegen aan het gebouw en dan weer het hele rijtje opnieuw. Niet echt een leuke bezigheid. Ik ben immers niet naar ZA gegaan om beter te worden in de huishouding.
Nath en ik zijn nu bezig met het vinden van een andere stage en in 1 dag hadden we al bijna een toezegging voor het Raddison hotel, het eerste vijf-sterren hotel van Port Elizabeth dat vandaag geopend is. Maar dit zou te veel gaos voor ons zijn. Nu zijn we bezig met een een vier-sterren hotel in Port Elizabeth. Voor de mensen die nieuwsgierig zijn het hotel heet Paxton.
Om terug te komen op het vorige verhaal, we hebben nu inmiddels twee automatische schakel auto's en er volgen er meer...

XX Daphne

• 03 Juni 2009 - 13:35

Stephanie:

Jeeetje joh!!!
    Wat een pech hebben jullie weer! Ik hoop voor jullie dat jullie snel een andere stage regelen! Wel raar dat Kahya zelf niks regelt! Hier is alles verder goed met ons! Super naar ons zin en de stage is ook egt leuk!
    Succes meiden! xx

• 03 Juni 2009 - 13:37

Sanne:

Ohh ik had het al gelezen in Nathalie's verhaal. Wel sneu hoor.
    Hopelijk gaat het lukken bij dat andere hotel!!

Zoeken jullie weer een stage samen of maakt het helemaal niet uit??

Succes & geniet nu je toch tijd hebt maar even extra :D

& nog gefeliciteerd met FAT!

xx

• 03 Juni 2009 - 14:40

Yvette:

heeey Daphne,

Wat rot zeg dat jullie geen stage meer hebben en nu zelf wat moeten zoeken. maarja zoals je al zei je gaat niet naar zuid afrika om het huishouden van een hotel te doen.
    Hebben julie al wilde dieren gezien en een jojo? :p is het lekker weer daar?

doe maar de groetjes aan Nathalie en Anne

xx yvette

• 03 Juni 2009 - 14:45

Yvonne:

Hee Daphne! Wat rot, maar je bent niet de enige hoor.. mijn stage is ook niet door gegaan, dus ik ben ook nu stageloos=p maar gelukkig ben ik wel thuis. Hopelijk lukt het om bij een ander hotel te lopen! Doe de groetjes daar aan iedereen en tot snel..

En ik hou nu natuurlijk extra mijn ogen open voor het lint

• 03 Juni 2009 - 18:59

Ineke:

Hoi Daphne,

Het is chaotisch, maar ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Je moet het als een leermoment zien. Maar het bureau die de stage geregeld heeft, kan die niet iets voor jullie doen? Uiteindelijk hebben jullie daar vorstelijk voor betaald.
    Veel succes met het vinden van een goede stek. Gelukkig sta je er niet alleen voor.

Groetjes,

Ineke

• 03 Juni 2009 - 19:13

Diana:

Wel veel info hoor. Kijk op je e-mail, daar praten we verder. Doe voorzichtig, dikke kus mama

• 03 Juni 2009 - 20:13

Vince:

Heej Daphne!

Je had van mij nog wel lekker door mogen oefenen hoor! Kun je daarna hier een 'verlengde' stage uitvoeren. Hier in Nieuw Vennep. Klinkt toch een beetje als New York toch? ;-)

Maar ik hoop voor jullie dat jullie een wat leerzamere stage zullen vinden! Het moet het verre afreizen naar Z-A wel waard zijn!!

Heel veel succes toegewenst en liefs,

Vince en Chantal

• 04 Juni 2009 - 08:44

Gerard En Joke:

Heel avontuur daar gelijk hebben jullie om je niet te laten gebruiken gezien jullie opleiding.

• 04 Juni 2009 - 17:35

Hilma:

Aan avonturen geen gebrek! Hoop dat je snel een leuk nieuw stage-adres mag vinden. Veel plezier en groeten van iedereen hier. ;)

• 04 Juni 2009 - 17:54

Annemieke Van Duijn:

Hoi Daphne
    Dit klinkt heel Afrikaans. zij werken ook veel langzamer dan wij. daar zul je aan noeten wennen, want dat verandert niet. komt natuurlijk ook door de warmte elke dag en het is hun mentaliteit. maar wat een pech. succes met het vinden van een nieuwe stageplaats. helpt de school er hier niet bij in dit geval van jullie?