Het geluk is met de domme! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Het geluk is met de domme! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Het geluk is met de domme!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

11 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dat is wat het spreekwoord zegt. Daaruit blijkt dat ik slim ben, opzich redelijk positief toch?
Gisteren zag alles er eindelijk zonnig uit. We hebben onze stage contracten getekend, we kunnen een verlenging voor het verblijf krijgen, er zijn allerlij leuke dingen gepland in het vooruitzicht. Gisteren avond zijn we, om dat te vieren, cocktails gaan drinken. Alles was super gezellig. Vanmorgen stond ik op met een enorme kater. Rijk, een van de jongens die beneden slaapt, rende door ons huis en bonkte keihard op alle deuren. ER IS INGEBROKEN, KOM SNEL!!! Daarop spring ik mijn bed uit en kom tot de ontdekking dat de laptop van Nathalie en mij gestolen zijn. Inderdaad Nathalie en ik waren degene zonder stage en nu we die hebben zonder laptop.
We hebben meteen de politie gebeld, die er overigens binnen 10 minuten waren. Zij hebben een ProcesVerbaal opgemaakt en vanmiddag komt de technische dienst langs voor de vinger afdrukken en verder onderzoek. CSI in je eigen huis.
Dit was de tweede poging, want in onze eerste week is er ook al ingebroken in ons huis maar toen zijn ze waarschijnlijk ergens van geschrokken en snel weggegaan. Dit hebben we tegen de huiseigenaar gezelgd, maar volgens hem kwam het door de wind. Yeah, Sure! En ik ben de koning van Tazikistan! Vervolgens heeft hij tralies voor zijn eigen raam geplaatst, maar wij mochten ons niet druk maken. Vanmiddag om 2 uur is er een gesprek met ons, de huis eigenaar en Khaya (de organisatie die ons hier heeft geplaatst) dan wordt in samenspraak met ons een beveiligingsplan gemaakt en komen er allerlij nieuwe dingen in huis.
Een heel gedoe weer, maar die Afrikanen moeten heel wat meer doen om mij hun land uit te krijgen.
De politie had vanmorgen overigens nog meer werk te doen, want bij onze buren is ook vanacht ingebroken. Hele geruststellende gedachte.....

Kijk voor nog meer verhalen over deze inbraak op http://nathaliegaatdewereldontdekken.waarbenjij.nu

XX Daphne

• 11 Juni 2009 - 08:06

Femke:

hee daph

Wat balen joh van je laptop!!
    k hoop dat ie terug wordt gevonden of iets dergelijks!

x femke

• 11 Juni 2009 - 09:06

Marianne Sjoukes:

Beste Daphne,

Vervelende zaak. Hebben jullie een reisverzekering?

Goed, dat de contracten getekend zijn. Mail je ze terug of komen ze per post of fax?

• 12 Juni 2009 - 20:03

Diana:

Daffie toch, weer een ilusie armer. Gelukkig wel een goede reisverzekering, dan zal dus wel goed komen. Doe verder aub voorzichtig en maak even goede afspraken omtrent de beveiliging, dat is wel nodig zo blijkt wel. Jullie worden wel even met jullie neus op de feiten gedrukt, wel jammer dat het zo moet. En ook wel heel jammer dat het nu juist jullie moet overkomen. Dan MOET die stage van jullie wel goed gaan, jullie kunnen nu echt alles aan, dat hebben jullie nu wel bewezen. Als jullie elkaar maar goed in de gaten houden en op elkaar letten is het goed. Jullie moeten wel op elkaar kunnen rekenen. Lieve schat, we leven enorm met jullie mee en denken steeds aan je. Hopelijk gaat het goed met je stage, daar duimen wij voor en daar hebben we ook alle vertrouwen in. Doe de groeten aan de andere meiden en de jongens(ik ken ze niet, maar toch), en tot de volgende keer . Kus papa en mama

• 12 Juni 2009 - 20:20

Ineke:

Hoi Daphne,

Je beleeft wel veel avonturen. Jammer dat je stage zo rommelig verloopt, maar deze ervaringen moet je zien als leermomenten. Voor alles is een oplossing. Ik hoop dat je nieuwe stageplek super gaat verlopen. Dat is belangrijk.

Hou je haaks.

Groetjes,

Ineke

• 14 Juni 2009 - 19:18

Diana:

Hallo lieve schat, waarom kan iedereen foto's van je bekijken en wij niet, Dat vinden wij niet leuk!!!!
    Groetjes en kus papa en mama

• 14 Juni 2009 - 20:45

Nelleke Verlaan:

Hoi Daphne,
    Nu je pa en ma op vakantie zijn mis ik jouw belevenissen in Zuid-Afrika(ik ben het ''lunchmaatje''van Diana in de apotheek) Daarom las ik net jouw verhalen hier. Je maakt veel mee daar! Ik hoop dat het goed gaat lopen met je stage en dat de inbrekers jullie verder met rust gaan laten. Veel plezier nog en doe voorzichtig!
    Groetjes Nelleke