Het gevolg van een inbraak - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Het gevolg van een inbraak - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Het gevolg van een inbraak

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

17 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Een inbraak is hier heel anders dan in Nederland. Ten eerste is het natuurlijk aan de andere kant van de wereld maar het raarste aan alles is dat je op de hoogte word gehouden over het onderzoek via een sms bericht. Dan blijkt dat ze er hierr verder mee zijn dan in NL. Na de inbraak zijn er mensen langs geweest om vinger afdrukken te nemen, maar niets gevonden. Het ram schijnt met iemands hoofd open te zijn gemaakt. Daarna zijn er politie mensen langs geweest die onze computergegevens hebben geregistreed en er is nu een detective bezig hem te zoeken. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je de computer gestolen opgeeft bij het computer bedrijf, zij er een blokkering opzetten waardoor hij niet meer aangezet kan worden. Een hele goeie.
Afgelopen weekend zijn we naar de hoogste bunjeejump van de wereld geweest (216m). Helaas was ik te schijterig om te springen, maar de volgende keer wil ik wel gaan springen, de jongens willen dan achteruit springen.
Maandag was onze eerste werkdag, en het was toch rustig. We hebben de hele tijd niks te doen, daarnaast mogen we zelf onze tijden bepalen omdat we niet betaald worden. Dus we mogen 8 uur komen maar ook 3 uur. What we like! Van zondag op maandag nacht zijn er aan de overkant van de straat (waar ook Nederlandse studenten wonen) twee auto's gestolen. Een beetje jammer, maar gelukkig waren wij nu niet de gene!!! Gisteren was het in Zuid Afrika een public holiday en dan is iedereen vrij, wij zijn naar een Rugby wedstrijd geweest dat werd gehouden in het nieuwe stadion dat ook gebruikt gaat worden bij de World Cup voetbal van volgend jaar.
Een hele ervaring, met name de beveiliging en de parkeergelegenheid was lachwekkend.
Vanavond weer cocktail avond en komend weekend gaan we naar Addo Elephant National Park voor een leuk weekend weg. Volgende week lees je daar alles over!

XX Daphne

• 17 Juni 2009 - 19:04

Vince & Chantal:

Hej Daphne,

Wat een verhaal weer dit!
    Gelukkig gebeurd er in NL nooit wat ;-)

Succes daar, maar aan de verhalen te lezen doe je ook zat leuke dingen :-)

Groetjes van Tal en Uberneef

• 20 Juni 2009 - 16:01

Diana:

Hallo lieve schat, het gaat gelukkig nu wel wat beter. Hopelijk hebben jullie de meest vervelende dingen nu wel gehad en is het de rest van de tijd dat jullie daar zitten wat rustiger. Kijk de komende dagen ook eens in je e-mail. Doe voorzichtig en we bellen binnenkort weer eens. Dikke kus mama

• 21 Juni 2009 - 05:30

Gerard En Joke:

Hoi Reisgenoten jullie doen veel ervaring op,het stadion waar jullie geweest zijn gaat het Nederlands elftal volgens mij trainen en in dat Hotel slapen.Wij hebben het gevoel dat de ondersteuning voor jullie stage plaatsen van uit Nederland niet geregeld wordt en dat jullie ,dat zelf moeten uit zoeken.Aan de ene kant goed voor je zelfstandigheid maar toch!Gelukkig hebben jullie veel steun aan elkaar en lol.Veel plezier en let op.Joke en Gerard.PS Wij vertrekken woensdag met de Queen Mary 2 naar New-York 6 dagen heen 5 dagen New-York 6 dagen terug.Dit doet mijn Holland America tijd van 43 jaar geleden als steward weer goed om de Hudson weer op te komen varen, toen New-York als thuishaven tijdens de wereldreizen.

• 21 Juni 2009 - 14:30

Diana:

Hey daffie, we hebben eindelijk je foto's kunnen bekijken. Leuk hoor, ziet er allemaal goed uit.
    Liefs mama