Addo Elephant National Park - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Addo Elephant National Park - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Addo Elephant National Park

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

23 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Afgelopen weekend was het zover, we zijn naar Addo Elephant Park geweest. De eerste dag zijn we naar Zuurberg gereden waar we een wandeling van een uur hebben gemaakt. Na dat de meeste best kapot waren van de wandeling was er een picknick voor ons klaar gemaakt. Daarna reden we door naar naar Avoca waar we die avond gingen "slapen".
Daar waren typisch Afrikaanse huten en chalets, echt super leuk. Na dat we daar spelletjes hadden gedaan en hadden gerelaxed, ging de braai van start. Daarbij bleek dat sommige mensen minder goed tegen alcohol konden dan anderen en sommige mensen lagen al om 8 uur voor pampus op bed. Voor de mensen die hun eigen grenzen wel kenden en met mate dronken duurde het feest wat langer. Zelf ben ik, zoals wel vaker, tot het einde van de avond van de partij geweest en was het 1 uur voordat ik in mijn heerlijke bedje lag.
De volgende ochtend was er een heerlijk ontbijt voor ons klaar gemaakt en werden de rare acties van sommige onder ons nog eens uitgebreid besproken.
Om 11 uur was het uiteindelijk zover, het vertrek naar Addo! Een gigantisch park dat drie keer zo groot is als NL ten noorden van PE.
Daar aangekomen hebben we wat souvenirs gekocht en reden we het park in. Omdat het park zo groot is, is de kans natuurlijk klein dat je veel dieren kunt zien. Na dat we al aardig wat hadden rondgereden kwamen we aan bij een waterpoel waar wel 70 olifanten stonden, daar hebben we heeeeel veeeel foto's van gemaakt. Die volgen nog want het kost ook heel veel tijd om die op internet te zetten.

XX Daphne

• 23 Juni 2009 - 16:09

Wim:

Hallo Daphne,
    Als ik dat zo lees raak ik bijna in staat om daar heen te gaan met mijn wapen om eens heerlijk op jacht te gaan.
    Aan de anderkant vind ik het weer zielig voor de dieren. Verder hoop ik wel dat je er van kunt genieten.
    Betreffende je lap-top heb ik alles geregeld.
    Verder mag je iedereen de groeten doen en een goede stage periode toe zeggen.
    Groet en kus Wim.

• 23 Juni 2009 - 16:25

Diana:

Hey liefie,
    Ik sluit me bij de vorige schrijver aan. Heel veel plezier en wijsheid voor je stage en de groetjes aan je huisgenoten.
    Kus mama

• 12 Juli 2009 - 20:47

Ineke:

Hoi Daphne,

Hoe gaat het met je? Ik lees geen spannende verhalen meer. Dan heb je het te druk of te saai om iets te vertellen. Van je ouders hoorde ik dat je stageplek door je studiebegeleider positief is beoordeeld. Goed nieuws.

Groetjes van ons allen,

Ineke