Een tijdje geleden! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Een tijdje geleden! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Een tijdje geleden!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

13 Juli 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste berichtje op dit profiel heb geplaatst, maar ik heb het druk en naar mijn zin! Eigenlijk is het geen nieuws is goed nieuws.
Vorige week vrijdag hebben we een feerst gegeven in ons huis en het was daadwerkelijk ook een groot feest. Op de dag zelf had ik nog een aantal piloten ontmoet op het vliegveld die ik ook uitgenodigd had. Belde hij later: "Is het goed als ik nog een paar mensen mee neem?" Okee, geen probleem! Uiteindelijk kwamen er 10 piloten, misschien wel meer. Waar haal ik het vandaan, dat ik zomaar vreemde mensen uitnodig in Zuid-Afrika. Goed ze komen uit Engeland, Schotland, en Amerika. Dus heel fout is het niet. We hebben het geweldig naar ons zin gehad en hebben wee meer nieuwe vrienden gemaakt.
Afgelopen weekend zijn we gaan paintballen. Iets wat zeer pijnlijk is. Zeker als je op bepaalde plekken geraakt word, waar ik op het internet niet verder over ga uitwijden. We hebben ook nog met profesionele paintballers gepaintbald. Die balls deden nog meer pijn.
Aankomend weekend is er in Jeffrey's Bay een surf evenement. Het schijnt heel groot te zijn en ik heb al wat internationale surfers langs de balie bij Europcar zien schuiven. We gaan daar kamperen in een tent op een camping. Ook weer een hele ervaring.
------------------------------------
Hierboven was mijn vorige bericht wat waarschijnlijk niet is geplaatst vanwege de computer storing hier.


Het weekend was superleuk, omdat er een paar zieken waren en het alleen mogelijk was om 3-persoonskamers te boeken ben ik ook in een B&B blijven slapen. Geen straf als je bedenkt dat het de hele avond geregent heeft.
Zondag wel naar het strand geweest en lekker verkleurd. Gisteren avond hadden we een braai met te veel eten wat we vanavond gaan braaien. Volgend weekend gaan we weer een beetje surfen kijken en leuke dingen doen. Nu is het weer een weekje hard werken. Woensdag hebben we weer een braai, maar dan met de huisbaas. Hij gaat deze week jagen op een springbok en voor ons meenemen.

XX Daphne

  • 13 Juli 2009 - 14:21

    Onbekend:

    Of mensen uit Engeland, Schotland en Amerika je niet kunnen aanranden... Niet heel Zuid-Afrika is crimineel hoor!
    Weer een wijze les geleerd...
    Bye!

  • 13 Juli 2009 - 14:28

    Daphne:

    Als je zo een grote mond hebt laat dan ook zien dat je een groot ego hebt en zet gewoon je naam erbij.
    Zelfs de melkboer in NL kan je aanranden, dus die opmerking slaat echt nergens op!

  • 13 Juli 2009 - 16:38

    Diana:

    Hallo Daphne,
    Zo te zien weer een heleboel leuke dingen ondernomen. Het zal wel afzien zijn als je thuis bent, geniet er dus maar van. Het lijkt me leuk zo'n surf festijn, maak maar veel foto's, kunnen we het thuis bekijken. Ben verder trouwens benieud hoe een springbok zal smaken, gaat die ook op de braai. Je heb er waarschijnlijk al veel ervaring mee, kunt je het thuis ook doen, lijkt me leuk. Als de stage verder ook goed gaat, heb je niets te wensen verder, hard werken en heel veel genieten. (Dat laatste lijkt is ieder geval wel te lukken). Lieve schat, doe voorzichtig, geniet van je periode in Zuid-Afrika en doe vooral veel ervaring op, je wordt er alleen maar groter en verstandiger door. Tot over 43 dagen, ik kijk erna uit je weer te zien. Dikke kus mama

  • 14 Juli 2009 - 04:31

    Joke En Gerard:

    Hoi Daphne en reisgenoten,wij genieten van je reisverslag,net terug met de Queen Mary 2 uit New York ,Harlem is een yuppen wijk geworden de verandering was groot t.o.v. 43 jaar geleden,voor Joke een hele belevenis, we hadden een hotel in de 42 ste straat, Broadway om de hoek New York een grote kermis,aan boord prima ook veel jongeren, heen reis mooi weer, terug stevige storm af en toe, mochten dan deck niet op.Waar lopen jullie nu stage en wat leer je,wat moeten julie doen,groet Joke en Gerard

  • 17 Juli 2009 - 20:01

    Ineke:

    Hoi Daphne,

    Eén groot feest bij jullie. Leuk voor je. Het is nu bij jullie hartje winter maar uit je verslag maak ik op dat het ongeveer vergelijkbaar is met onze zomer.

    Hier gaat alles naar wens. Judith is op zoek naar een huis. Met Shauna en Keisha gaat het heel goed.

    Groetjes van ons,

    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 47577

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: