Nieuw buitenland avontuur - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Nieuw buitenland avontuur - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Nieuw buitenland avontuur

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 Maart 2010 | Nederland, Woerden

Er is meer nieuws vanuit Duitsland! Vandaag heb ik een telefonisch gesprek gehad met een bemiddelingspersoon uit Duitsland. Ik vond het persoonlijk heel spannend, want hierin moest ik uitleggen wat ik zelf een beetje in gedachten had en hoe ik het hele afstuderen in Duitsland voor mij zag. Daarnaast werd mijn kennis van de Duitse taal ook gechecked.

Volgens de man aan de telefoon, was mijn Duits goed. Heel verassend als je bedenkt dat ik nooit serieus Duitse les heb gehad. Ik krijg daar nog wel Duitse les, maar blijkbaar is het toch zo slecht nog niet met mij gesteld.

Even wat meer informatie over het hele afstudeer verhaal. Vanuit school is het de bedoeling dat ik een representatief onderzoek ga doen en daarover een scriptie schrijf.

Uit het telefoon gesprek kwam naar voren dat het lastig is om mij ergens te plaatsen a;s ik alleen ergens een onderzoek wil doen. Toen heb ik kenbaar gemaakt er ook maximaal vier dagen per week bij te gaan werken.

De bemiddelingspersoon vertelde vervolgens dat zij een aantal goede contacten hadden met een aantal grootte hotel-ketens. Volgens hem maak ik daar een goede kans. In de dagen dat ik daar aan het werk ben is het de bedoeling dat ik management taken op mij ga nemen.

Het leuke nieuws aan het hele gesprek was dat het in Duitsland verplicht is om een salaris van ongeveer €400 aan buitenlandse studenten te betalen. Dit is omdat de Duitse regering er zeker van wil zijn dat de buitenlandse studenten onderdak hebben in een goede en veilige omgeving.

Over de plaats waar mijn bed in Duitsland komt te staan is nog niet bekend, maar zodra ik daar meer informatie over heb, krijgen jullie uiteraard bericht.

Tjuus Daphne

• 30 Maart 2010 - 20:13

Diana:

Lieve schat,
    Wel weer spannend hoor, weer een totaal nieuwe uitdaging in een totaal ander land als de voorafgaande landen.
    aar ik heb er alle vertrouwen in dat dit je ook wel weer gaat lukken.Je bent flexibel genoeg. We gaan weer vol goede moed opnieuw beginnen met de voorbereidingen. In ieder geval zullen we je ook in Berlijn komen opzoeken, maar daar zullen we het nog wel over hebben. Tot dit moment kan ik je alleen nog maar heel veel plezier toewensen in de voorbereidingen en "niet te vergeten ,veel succes met de komende laatste tentamens.
    Lieve schat, doe je best en kus van mama

• 31 Maart 2010 - 14:17

Femke:

hee Daphne,
    Ik heb via hyves ook al wat gelezen.
    Maar die vergoeding van 400 euro klinkt echt al heel goed hoor!
    En met het werken kun je gelijk werkervaring opdoen. Goed man!

Ik hoop dat je kamer een beetje groot wordt, want we moeten er natuurlijk wel met z'n 4en kunnen slapen!
    x femke