Octoberfest! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Octoberfest! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Octoberfest!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 September 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Het was een apart weekend. Maar wat wil je dan? Stuttgart wordt beschouwd als een betere variant van het officiële Octoberfest. Alles is kleinschaliger en intiemer etc.

Vrijdag avond rond een uur of 6 zijn we vertrokken richting Stuttgart. Na een rit van 5 uur, kwamen we om 11 uur aan in Stuttgart. Nadat we onze spullen in het hostel gebracht hadden gingen we van de heerlijke eerste avond uit genieten, wat erop neer kwam dat ik mij zelf tot BOB had bevorderd en we tot 5 uur ´s ochtends naar een discotheek zijn gegaan.

De volgende ochtend was er eerst ontbijt. Niet in het hostel, maar ergens onderweg naar het Octoberfest, was mijn ontbijt een pizza. Een heerlijke start, nadat we eerst een half uur op een metro naar het centrum moesten wachten!

Bij aankomst op het feestterrein waren de eerste mensen al zo dronken, en het was nog maar 3 uur ´s middags. Na een klein rondje over het grote terrein kwamen we bij de eerste bier tent. Op een gegeven moment stonden we eindelijk vooraan om naar binnen te kunnen, maar door geduw en de belabberde security stonden we na 1,5 uur wachten weer achteraan in de rij.
Mijn definitie van een security persoon is dat hij zorgt voor de veiligheid van iedereen. Deze stond alleen maar bij de deur, die hij af en toe voor een aantal mensen die een tafel gereserveerd hadden open deed. Niet veel later heeft hij één keer geroepen dat iedereen naar achteren moest, waarna er een geduw en getrek ontstond wat bijna op de Duisburger Loveparade ging lijken. Vervolgens deed hij helemaal niets. Dat is volgens mij meer het taken pakket van een portier.

Vervolgens zijn we naar een andere tent gegaan waar we binnen 5 minuten midden in het bier stonden. We waren dus snel binnen. Daar hebben we de hele avond door gebracht tot de muziek stopte.
Het is echt een volksfeest. Mensen doen de gekste dingen, er ontstaan ruzies, liefdes en heel veel katers, gok ik.
Om 12 uur precies ging de muziek uit en was het feest voorbij. Helaas, dat er zo abrupt een einde kwam aan deze geweldige avond.

De volgende morgen was mijn ontbijt aardappelsoep die de moeder van een vriend mij had gemaakt. Erg lekker op de "nuchtere" maag. :(
Daarna zijn we naar het kasteel van Esselingen geweest, waarna we weer richting Düsseldorf zijn gereden.

• 27 September 2010 - 17:22

Diana:

Klinkt als een geweldig week-end vol ontspanning, heerlijk!!!!
    Ja die duitsers kunnen er wat van, als het om bier drinken gaat, en vooral dat vroege drinken, je maag draait om.
    Is natuurlijk leuk om ook eens mee te maken. En gingen ze ook heel hard zingen. Nou dan ben je ook nog eens snel hees. Maar ook dat kan de pret niet drukken.
    Afin, je heb weer wat om te vertellen, ik denk dat er wel mensen zijn die dat ook wel zouden willen meemaken.
    Wel fijn om er even helemaal uit te zijn, kan je er weer een beetje tegenaan van de week, maar ik denk , vanavond eerst even bijslapen.
    Veel sterkte voor deze week en succes met alles waar je mee bezig bent.
    Dikke kus mama

• 27 September 2010 - 17:40

Wim:

Wat mama zegt lijkt mij ook,wat het ontbijt betreft heb je wel een ervaring op gedaan, maar of je dat als gewoonte gaat handhaven betwijvel ik ten zeerste. Maar het heeft je wel goed gedaan??
    groet en x pa

• 27 September 2010 - 18:25

Marina:

Een druk weekend zeg. Maar volgens mij heb je het erg naar je zin gehad! Succes met je scriptie! en natuurlijk nog heel veel plezier de laatste paar maandjes.
    xx Marina