Geen Berlijn, geen Hamburg, maar.... - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Geen Berlijn, geen Hamburg, maar.... - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Geen Berlijn, geen Hamburg, maar....

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

21 April 2010 | Nederland, Woerden

Sommige wisten het al, maar de beide telefoon gesprekken die ik zou hebben in mijn vorige bericht, zijn niet echt goed gegaan.

Maar na regen komt altijd zonneschijn!!! Een half uur geleden heb ik de telefoon opgehangen, na dat ik een enerverend gesprek heb gehouden met een uiterst aardige Franse dame die in Dusseldorf werkt.

Na een gesprek van bijna een half uur, kan ik met redelijkheid wel zeggen dat ik waarschijnlijk een afstudeerplaats heb. Het is geen Berlijn geworden, ook geen Hamburg, maar Dusseldorf. Dat is immers ook nog steeds Duitsland.

Het gaat om een bedrijf dat een online service biedt voor reizigers op zoek naar advies en dergelijke over bepaalde reisbestemmingen. Daarnaast vergelijken zij hotelprijzen van allerlei mogelijke aanbieders. En alsof dat nog niet voldoende is, kunnen reizigers een eigen profiel aanmaken op de site. Hierin kunnen ze tips geven over bestemmingen en beoordelingen over hotels schrijven.

Het bedrijf timmert aardig aan de weg en heeft een jong karakter. Er werken ongeveer 21 nationaliteiten en iedere taal uit Europa is wel vertegenwoordigd. Een gezellige boel dus.

Natuurlijk moet ik niet al te hoog van stapel lopen, maar heb er alle vertrouwen in dat dit het voor mij moet gaan worden. Komende week uiterlijk vrijdag krijg ik definitief bericht. Maar aangezien het gesprek heel positief eindigde heb ik daar alle vertrouwen in. Er werd zelf al gesproken over mijn mogelijke huisvesting, en over het feit dat zij ook wel een goed adres voor huisvesting hadden. Ook weer iets positiefs waarvan ik denk dat het allemaal wel goed komt.

Enfin, meer info volgt!!!! Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar het mogelijke bedrijf. (www.trivago.nl)

Tjuus!!!!

XX Daphne

• 21 April 2010 - 10:46

Tal & Vince:

Succes met je nieuwe avontuur Daphne enne... idd na regen komt zonneschijn ;-)

Liefs van ons

• 21 April 2010 - 15:19

Diana:

Hallo lieve Daphne,
    Ja jo, hopelijk voor je, gaat dit het worden. Ben inderdaad reuze benieuwd naar volgende week. Maar als het door gaat, is natuurlijk dan wel "kat in bakje", kunnen we je met de auto brengen en dan kun je van alles meenemen, maar misschien spreek ik nu wel voor m'n beurt. Afin, voorlopig maar even afwachten dus.
    Nog even een paar tentamens halen en dan hup naar Duitsland.
    Dikke kus mama

• 21 April 2010 - 15:26

Wim:

Haaaai Daphne,
    Na veel geharrewar met de stageplekken heb je er dan eindelijk een gevonden in Duitsland.
    Ik hoop dat je er heel veel leert, maar daarnaast ook een leuke tijd zal hebben.
    En natuurlijk ook een fijne stage die je met goed erfolg mag afsluiten.
    veel liefs, je vader.

• 28 April 2010 - 15:04

Diana:

Jaaaaaaaaaaaaaa, Dusseldorf gaat door!!!!!!!
    Fijn voor je hoor.
    En nu maar weer er tegenaan dat je stage goed zal gaan, maar ik heb er alle vertrouwen in!!!
    Kus en heel veel liefs mama