Druk, druk, druk - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

17 Augustus 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Een dagje later dan normaal, maar hier dan toch mijn verslagje van afgelopen week.
Afgelopen woensdag kreeg ik ineens te horen dat er op donderdag en vrijdag een soort test dagen waren. Wat betekend dat de hele website getest moet worden.
Ik had mijn treinticket voor donderdagavond richting Woerden alweer geboekt en was zeker niet van plan om ook vrijdag op kantoor te verschijnen.

Uiteindelijk heb ik de hele donderdag besteed aan het testen. Ook de volgende dag heb ik thuis nog wat werk gedaan. Vrijdag avond ben ik met mijn moeder naar de Popavond op de Woerdense Vakantieweek (WvW) geweest. Daar hebben we VanVelzen en Waylon zien optreden. De rockband Stereo was er ook, maar dat is niet onze smaak.

Zaterdag heb ik aan mijn scriptie gewerkt en ben ik met mijn moeder nog even de stad in geweest naar de optocht van de WvW. Die avond was de afsluiter van de WvW met de Familieavond, waar onder andere Frans Bauer, Thomas Berge en AliB optraden. Ik heb met mijn vrienden een leuke en lange avond/nacht gehad.

Zondag was het weer tijd om terug te gaan naar Düsseldorf. Omdat mijn trein 5 minuten later aankwam op Düsseldorf Centraal station, had ik net mijn metro gemist en moest ik 25 minuten wachten op de volgende. Ook hier is het leve het openbaar vervoer.

Deze week wordt weer lekker druk op mijn werk. Er is veel te doen. Tussendoor moet ik leren voor mijn tentamens voor over twee weken en moet ik verder met mijn scriptie.

Komend weekend ga ik langs bij Anne in Hamburg. Zij gaat niet veel later terug naar Nederland, dan zit het er voor haar er alweer op. Toe realiseerde ik me, dat ik al bijna op de helft ben. Dan schrik gigantisch, want ik moet nog zoveel doen.

Afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt. In januari ga ik voor ruim drie weken naar Zuid-Afrika. Marina, een vriendin, vertrekt op 2 september voor een stage naar Kaapstad. Daar zal ik haar op 6 januari treffen. Vanaf daar gaan we met de auto door Zuid-Afrika om vervolgens op 27 januari terug te vliegen naar Nederland vanuit Johannesburg.
Ik ben op dit moment druk bezig met plannen. Als iemand nog tips heeft met plekken die ik echt moet zien, dan hoor ik die graag. Zolang het ergens tussen Kaapstad en Johannesburg is moet het lukken om dat te bekijken.

Tschüß!

• 18 Augustus 2010 - 08:36

Diana:

Hey Daphne,

Het lukt me toch de eertse te zijn om te reageren.
    Al je verhalen die je nu vertel weten we natuurlijk, maar toch....
    Wij zitten inmiddels in de regen in Drenthe, maar we proberen er toch wat van te maken. Het weer schijnt op te knappen, daar houden we ons maar aan vast. Gisterenochtend was het aardig weer en zijn we naar een dorpje geweest, 's middags is het gaan regenen en dat is zo ongeveer tot nu doorgegaan met af en toe een droge periode. Gisteravond zijn we de sauna en jacuzzi in gegaan, dan heb je niet veel last van het weer en het was best gezellig met de andere campinggasten. Je ziet dat we inmiddels hebben geregeld dat we internet hebben, dus we kunnen contact blijven houden. Als het vanmiddag droog wordt gaan we toch proberen de omgeving wat te verkennen, we zullen ons wel vermaken en ik heb een heleboel leesvoer bij me.
    Lieve schat, we wensen je voor het weekend veel plezier met Anne, veel wijsheid voor je werk en scriptie. We hopen dat het allemaal wel goed gaat komen ook met je tentamens, dus sterkte met dit allemaal. Ja, zo te zien heb je het inderdaad wel erg druk, maar het houd je van de straat.
    Veel liefs en kussen van papa en mama

• 18 Augustus 2010 - 20:58

Ineke:

Hoi Daphne,

Je hebt het inderdaad (te) druk. Let wel op dat je het allemaal kunt handelen. Leuk om nog een keer naar Zuid-Afrika terug te gaan. Ga je alleen voor je vriendin terug?
    Wij hebben nog een reisgids. Als je er behoefte aan hebt, kunnen wij je misschien tips geven. Lesotho vond ik erg mooi, maar de natuur hebben wij per paard bekeken en ik weet niet of dat je ding is.

Groetjes van ons,

Ineke