Een udate na twee weken - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Een udate na twee weken - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Een udate na twee weken

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

06 September 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Het is alweer even geleden dat ik een bericht heb geplaatst op waarbenjij.nu. Toch is er een hoop gebeurd in de afgelopen dagen.

In het weekend van 26 tot en met 29 augustus ben ik met mijn afstudeerbedrijf op incentive naar Mallorca geweest. Als waardering voor een bepaald behaald doel. Het was een super leuk weekend. Al moesten we wel heel erg vroeg vertrekken. We moesten namelijk om 4:30 uur op het vliegveld van Düsseldorf zijn. Niemand wist nog de bestemming, alleen dat het er zonnig zou zijn.

Na een vlucht van 2 tot 3 uur stonden we dan op het warme Mallorca. Een grote touringcarbus bracht ons nog 1 uur landinwaarts waar een prachtig landhuis voor ons was afgehuurd. Nadat we naar onze kamers waren geweest en even rond hadden gekeken moesten we weer de bus in op weg naar het strand. Helaas konden we niet direct bij het strand uitkomen, dus moesten we volgens de buschauffeur nog 500m lopen. Na mijn idee was dat eerder 2km.

Later die avond konden we kiezen uit een wijnproeverij of een cursus Paella koken. Ik heb voor het eerste gekozen. Uiteindelijk was het niet echt wijnproeven, maar meer wijn drinken geworden. De Paella, die de andere groep gemaakt had was heerlijk!

De volgende dag, was het de planning om sporten te doen op het strand. Jeu de Bull en Volleybal. Ik zag beide niet zitten in de hitte dus heb me met mijn studieboek in de schaduw onder een boom geïnstalleerd. Na een verkwikkende lunch, moesten we allemaal ineens onze spullen pakken en naar een soort speedboot gaan. Die bracht ons naar een gigantische Catamaran boot. De hele middag hebben we op de boot doorgebracht en hebben we gedanst, gezongen, gedronken en gezwommen.

De dag daarna was een sportieve dag, het was de bedoeling om een wandeltocht van de ene baai naar de andere baai te maken, over een berg. Mijn voeten waren opgezwollen dus ik kreeg de kans/mogelijkheid om de korte route te nemen door het bos. (Voor de duidelijkheid, daar ben ik mijn telefoon verloren. Niet in een dronken bui op een strand) In dat bos ben ik samen met de hoogzwangere vrouw van de baas verdwaald en zijn we uiteindelijk weer bij het begin punt uitgekomen om vervolgens met de taxi naar het eind punt te gaan.

Die avond was de officiële laatste avond. Met een grote barbecue en veel muziek. Het was een geweldige avond! De volgende dag was er de mogelijkheid om te gaan Karten of lekker lui bij het zwembad te hangen, maar ik moest richting vliegveld om naar Amsterdam te gaan zodat ik maandag mijn eerste tentamen kon maken.

Dat brengt mij direct bij de tentamens. Ik heb er vier gehad. Ze gingen redelijk, maar weet totaal niet wat ik van de uitslag moet verwachten. Vrijdag ben ik, na mijn tentamen, met mijn moeder samen Utrecht in geweest en heb ik later die dag mijn nieuwe telefoon gekocht.

Zaterdag ben ik naar Anne geweest en heb haar vouwfiets overgekocht. Nu ga ik heel gezond iedere dag met de fiets naar het nieuwe kantoor fietsen (40 min).

Dat nieuwe kantoor is trouwens gigantisch! En het is nog niet af. Het is heel erg ligt en ruim ingericht. Er is een keuken en een cocktail-bar in aanbouw. In de relax ruimte staat een tafelvoetbal spel en ik heb ook een Wii Fit zien staan.

De nu nog lege ruimtes worden nog opgevuld met strandstoelen en dergelijke. Ik ben benieuwd. Ik hoop komende week wat foto´s te kunnen maken.

Tschüß,
Daphne

  • 06 September 2010 - 14:45

    Daphne Ligter:

    O ja, mijn nieuwe Duitse nummer is +49 176 362 187 14

    Die had ik namelijk samen met mijn oude mobiel verloren.

  • 06 September 2010 - 17:21

    Diana:

    Zo, dat is een behoorlijke rit die je moet fietsen. Bij mooi weer wel lekker, heb je gelijk wat frisse lucht. En nu maar hopen dat het niet te vaak zal regenen.
    Veel plezier met je nieuwe fiets en doe voorzichtig.
    Kus mama

  • 06 September 2010 - 17:30

    Ineke:

    Hoi Daphne,

    Je hebt een leuk weekend gehad. Ik ben jaloers. Bij ons stopt het met een barbecue achter het bedrijf. Maar ja, verschil moet er zijn. In ieder geval hoop ik dat je je tentamens gehaald hebt.

    Groetjes,

    Ineke

  • 06 September 2010 - 18:33

    Marianne:

    Ha Daphne, leuk baantje heb jij! Ook bij ons hoef je dergelijke reisjes niet te verwachten...

    Succes met de uitslag van je tentamens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düsseldorf

Afstuderen in Duitsland

Recente Reisverslagen:

20 November 2010

Het zit er alweer bijna op!

25 Oktober 2010

Het einde komt in zicht

27 September 2010

Octoberfest!

20 September 2010

Bielenfeld, Summerlake and upcoming Octoberfest

14 September 2010

Even een kort berichtje
Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 47592

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: