Eerste verslag vanuit Düsseldorf - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Eerste verslag vanuit Düsseldorf - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vanuit Düsseldorf

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

02 Juni 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Hallo allemaal,

Hier een berichtje vanuit Duitsland. Tot nu toe gaat alles hier prima, ik heb een leuk appartement. En het bedrijf waar ik ga werken is ook leuk, allemaal jonge mensen en alles is heel erg informeel. Ik denk dat ik nu nog de mogelijkheid heb om een lang bericht te schrijven dus kann ik dat ook maar beter even doen.

Eigenlijk denk ik wel dat het in een later statuim ook wel gaat lukken, want ik kan natuurlijk op mijn eigen laptop, thuis, een bericht schrijven en het dan tijdens mijn werk een keertje in mijn pauze op internet zetten. Om een lang verhaal iets korter te maken. Weer even terug naar het begin.

Zondag was de dag dat ik met een auto vol met spullen afgereisd ben naar Düsseldorf. Onderweg hebben we veel slecht weer gehad, maar dat mag de pret niet drukken. We kwamen precies op de afgesproken tijd aan in het huis, een groot huis in een rustige straat.

Er woont ééb grote familie in het huis, dat is verdeeld in verschillende appartementen. Waaronder ook mijn appartement. Mijn appartement zit in het sauterain van het huis. Het is klein maar fijn. Ik heb een klein keukentje (wastafel, twee kookplaatjes, koelkast, oventje en twee kastjes), een kleine badkamer en een aparte WC. In de woon/slaapkamer heb ik een bed (dat slaap wel zo makkelijk) een grote bank, die kan worden omgebouwd tot een tweepersoonebed. Een eetkamertafel met twee stoelen, twee kleding kasten en een boekenkast. De TV waar ik het eerder overhad blijkt het niet te doen, hij doet het wel maar de kabel moet worden aangesloten.

Dat is het appartement. In de omgeving is er, net als in PE, een McDonalds. En ik kom er langs als ik vanuit mijn afstudeerbedrijf naar huis ga. Toch ben ik er nog niet binnen geweest en heb ik netjes iedere avond gekookt. Er zijn verschillende supermarkten in de buurt, de dichstbijzijnde is de Rewe (of iets dergelijks), deze is vanuit mijn huisje gezien vlak achter mijn afstudeerbedrijf. Dan is er de Aldi, die heeft denk ik geen introductie meer nodig, maar deze is wel een 10 minuten verder lopen.

Het bedrijf. Dat bestaat uit jonge mensen van verschillende nationaliteiten, dat maakt het erg leuk! Ik ben er nu anderhalve dag geweest, om kennis te maken met de computerprogramma´s, en gisteren kwam er tegelijk met mij een nieuwe medewerker, vandaag zijn er twee gekomen en komende maandag en dinsdag komen er ook weer een paar. Dus vele nieuwe gezichten. Niet alleen voor mij maar voor iedereen.

Zoals eerder gezet ben ik deze dagen op het bedrijf aanwezig om het bedrijf te leren kennen. Ik heb gisteren ochtend een lijst van twee pagina´s gekregen met allerlei vragen. Ik heb een aantal dagen om deze uit te zoeken en komende dinsdag moet ik een powerpoint prestatie geven over mijn bevindingen. Daarna zal ik een soort introductie krijgen over mijn werkzaamheden en hoe ik het allemaal moet invullen. Wat ik tot nu toe heb begrepen, ben ik de enige Nederlandse hier. Er is wel een Nederlandse country manager, maar die heb ik nog niet gezien. De website van Trivago is nog niet erg bekend in Nederland, dus daar zal ik aan mee moeten werken. Ik weet wel dat er binnenkort een andere jongen komt, hij is Deens maar spreekt ook Nederlands. Ben benieuwd.

Tijdens mijn korte periode hier, heb ik begrepen dat het bedrijf in augustus gaat verhuizen naar een andere lokatie in Düsseldorf. Hoe dat allemaal gaat verlopen zie ik dan wel weer.

Morgen is er in Duitsland één-of-andere feestdag dus heb ik een extra lang weekend. Het wordt waarschijnlijk mooi weer dus echt iets om de stad in te gaan en ook op jacht te gaan naar een Duits telefoonnummer. Tot die tijd, ben ik op mijn gewone Nederlandse nummer bereikbaar.

Volgende keer meer!!

Tschüß

  • 02 Juni 2010 - 11:59

    Nath:

    Hai Daph!!

    Klinkt goed, weer een Mac in de buurt! Wedden dat als jij een mcFlurry wil er iets aan de hand is? Moet je trouwens die presentatie ook in het Duits geven?

    xxjes vanuit NL

  • 02 Juni 2010 - 12:07

    :

    Oh stinkerd, NIET EERLIJK, die feestdag telt hier niet :'(

    Ik ben blij dat alles goed gaat!! Rewe is volgens mij een soort Euroshopper hier, ik heb laatst de eerste bij mij in de buurt ontdekt dus daar ga ik vrijdag ook maar eens boodschappen doen.

    Voor het internet (als je dat wilt): Je kunt bij de O2 winkel een prepaid surfstick kopen. Je hebt hiervoor geen abonnement nodig en dan kun je verschillende "internet-paketten" kopen. Ik betaal elke maand €25,- voor onbeperkt internet. Je mag die van mij wel hebben, maar ja dat is pas eind augustus dan.

    Nou ik kom snel eens langs om te bekijken hoe je het daar hebt!!

    XX

  • 02 Juni 2010 - 12:56

    Wim:

    Hoi Daphne,

    Ik ben wel niet de eerste maar ja, beter nu dan nooit.
    Ik ben blij dat alles goed verloopt en dat je het er naar de zin hebt.

    veel liefs,
    je vader.

  • 02 Juni 2010 - 13:14

    Diana:

    Hey Daffie,
    Gaat lekker allemaal he, ben blij voor je hoor.
    Ja, die presentatie, gaat dat in het duits? Zal dan wel een soort cabaret voorstelling worden, denk ik.
    Hoor het nog wel van je.
    Alle goeds toegewenst en tot horens, dikke kus mama

  • 02 Juni 2010 - 13:35

    Chantal & Vince:

    Hoi Daphne,

    Goed te horen dat alles goed met je gaat daar tot dusver. Het begin is natuurlijk altijd lastig he.. maar het gaat je lukken :-)

    Wel top van je dat je de mac voorbij bent gelopen ;-)

    Enne dit weekend , nou ja vrijdag vieren we de verjaardag van Vince... pff die wordt ook alweer 33 ;-)

    dikke knuffels van ons

  • 02 Juni 2010 - 17:22

    Marianne:

    Hoi!

    Klinkt goed allemaal, ga zo door!!

    Enne... sterkte met je presentatie dnsdag!

  • 02 Juni 2010 - 21:12

    Ineke:

    Hoi Daphne,

    Fijn dat je mogelijkheden ziet om op je werk op internet te werken. Lang leve de laptop. Het klinkt allemaal positief. Leuk voor je dat je niet de enige 'nieuwe' bent. Samen ben je een groep, je krijgt zo een binding.

    Succes met je presentatie.

    Groetjes,

    Ineke

  • 03 Juni 2010 - 09:19

    Annemieke Van Duijn:

    Hoi Daphne
    Ik hoorde vandaag al op het nieuws dat de Duitsers naar Nederland komen ivm met een extra lang weekend. dan heb jij het rustig in Dusseldorf. Spreken ze in het bedrijf wel Engels? Of zijn ze (nog) niet zO internationaal. Moet jij daar met de website voor zorgen.
    een fijne, interessante tijd daar. groetjes Annemieke

  • 03 Juni 2010 - 18:41

    Marja:

    Hoi Daphne
    Dat klinkt goed,leuk appartement, leuk werk.Nu nog een leuke presenatie(misschien mag het wel in het engels als er zoveel verschillende nationaliteiten rondlopen)en ze kennen Daphne allemaal. Kan nooit kwaad. Op donderdag 3 juni(de 10de dag na Pinksteren) vieren de katholieken Sacramentsdag en dat is een vrije dag in Duitsland. Nou Daphne doe je best en ik ben benieuwd wat je hier allemaal gaat beleven.
    Ik hoop alleen maar goede en leuke dingen. Groeten van ons allemaal uit Hoofddorp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düsseldorf

Afstuderen in Duitsland

Recente Reisverslagen:

20 November 2010

Het zit er alweer bijna op!

25 Oktober 2010

Het einde komt in zicht

27 September 2010

Octoberfest!

20 September 2010

Bielenfeld, Summerlake and upcoming Octoberfest

14 September 2010

Even een kort berichtje
Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 47641

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: