Laatse update voordat ik vertrek - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Laatse update voordat ik vertrek - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Laatse update voordat ik vertrek

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

25 Mei 2010 | Nederland, Woerden

Komende zondag is het zover... Dan zullen mijn ouders mij naar Düsseldorf brengen. En dan gaat mijn afstudeer avontuur beginnen. Het is wel spannend, want weet nog niet echt wat ik ervan moet verwachten.

Gelukkig ben ik nu niet heel ver weg van huis en zal ik dus wel eens een weekend in Woerden zijn. Voor degene die het graag willen weten, ik heb een appartementje in Düsseldorf.

Het is een appartement van ongeveer 30m2, met bed, slaapbank, een simpele keuken, badkamer met douche, bad en toilet en nog een eigen toilet. Daarnaast is er ook nog kabel TV. Alles wat iemand nodig heeft. Alhoewel de TV natuurlijk niet het belangrijkste is, kan ik wel Duits volgen via de televisie.

Mijn adres in Düsseldorf is: Tulpenweg 10, 40231 Düsseldorf.

Het appartement is op een kwartiertje lopen vanaf mijn afstudeerplaats. Dus lekker dichtbij, maar ook weer niet te dichtbij. Ik ga van maandag tot en met donderdag werken van 9:00 tot 18:00 uur. De eerste week zal ik nog niet aan het werk gaan, maar krijg ik eerst een soort rondleiding binnen het bedrijf. Ik moet dingen observeren en de website van het bedrijf goed bestuderen. Aan het einde van de eerste week moet ik een presentatie houden over mijn bevindingen en wat er opviel of beter kan. Eigenlijk dus voor het bedrijf een paar frisse ogen die het bedrijf bekijken op een misschien andere manier dan dat zij doen.

Daarna gaat het werken echt beginnen. Natuurlijk ga ik op vrijdag en in het weekend druk aan de slag met mijn scriptie, op de andere dagen werk ik voor het bedrijf. Ik ga werken als SEO (Search Engine Optimalisation), met andere woorden het optimaliseren van de website voor de Nederlandse markt. Dit houdt in het vindbaar maken in de in Nederland bekendste zoekmachines en andere gerelateerde websites en vertalen van teksten van Duits en Engels naar Nederlands.

Dit alles heeft ook weer te maken met mijn afstudeeronderwerp, dat gaat namelijk over het positioneren van het bedrijf op de Nederlandse markt. Tenminste als het voorstel dat nu op school ligt wordt goed gekeurd. Wat dat betreft nog even fingerscrossed.

O ja, waarschijnlijk zal ik in Duitsland ook over gaan op een Duits telefoonnummer, maar daarover later meer. Zodra er nieuws is zijn jullie de eerste die het horen.

Tschüß!!!

• 25 Mei 2010 - 09:12

Sanne:

Hoi Daphne,

Klinkt goed je appartement! :-) Alvast een goede reis en heel veel plezier en succes.

x Sanne (Tio)

• 25 Mei 2010 - 09:30

Yvette:

Heey Daphne,

Heel veel succes en plezier met je afstuderen in Duitsland:D Ik ga je verhaaltjes weer lezen hoor, haha:p

xx Yvette

• 25 Mei 2010 - 10:46

Joke En Gerard:

Ook dit gaat je weer lukken,in feite ga je voor dat bedrijf hun merk laden zoals we in de reclamewereld zeggen,hou ons op de hoogte.Oom en Tante J @ G

• 25 Mei 2010 - 12:49

Wim:

Hey Daphne,
    Het is wel spannend, maar ook uitdagend.
    Het is niet ver dus je kan altijd even thuis komen.

Verder alles wat goed is en veel sterkte.

Liefs,je vader

• 25 Mei 2010 - 19:22

Diana:

Ja meissie, het gaat nu echt snel beginnen he.
    Wel spannend, maar je heb voor hetere vuren gestaan, dit zal je ook wel lukken, ik heb er alle vertrouwen in. Wel stoer hoor, ik ben hartstikke trots op je, je bent een kanjer!!!!
    Nu nog even een aantal dingen regelen en boodschappen doen en wat zoal meer nodig is. Echt nog een paar gezellige dagen voor je vertrekt.
    Komt helemaal goed, lieve kus mama

• 25 Mei 2010 - 19:36

Ineke:

Hoi Daphne,

Wat leuk allemaal. Ik weet zeker dat je de laatste hobbel ook neemt. Veel succes met het afronden. Je hebt in het verleden aangetoond dat je voor tegenslag niet wegloopt.

Groetjes,

Ineke

• 25 Mei 2010 - 21:05

Nath:

Logeeradresje voor de zomer? ;) Heel veel plezier meis! We gaan snel meeten en naar Anne toch? Kus!