Lekker lang weekend - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Lekker lang weekend - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Lekker lang weekend

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

07 Juni 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Hi allemaal,

Het was een lang weekend hier in Düsseldorf en dat is te merken. Donderdag, de dag van de feestdag, was het uitgestorven in de straten. Ik ben een stukje gaan lopen, maar er was niemand op straat. Alleen de McDonalds was open, maar ik ben niet naar binnen gegaan.

Vrijdag ben ik met de U-bahn naar het centrum gegaan. Ik ben er achter gekomen dat het vanuit het “Centraal station” nog wel een stukje lopen is. Het is dan beter om met de U-bahn nog een aantal haltes verder te gaan.

Goed, ik heb op het Hbf een BahnCard50 gekocht. Dat is een soort kortingskaart voor het reizen met de trein door Duitsland. Je krijgt dan 50% korting op treinreizen. Zo een kaart is wel duur, maar omdat ik een student ben kreeg ik die kaart ook met 50% korting. Voordeel op voordeel dus. Ik moet dus maar snel dingen gaan plannen om een keertje naar Nederland te komen, of naar Berlijn te gaan. Of misschien ga ik wel een keertje bij mijn mede-Duitsland-ganger Anne Floor langs.

Over Anne Floor gesproken, zij komt komend weekend bij mij langs in Düsseldorf. Ik heb genoeg met haar te bespreken want heb haar al lang niet gezien. Maar die verhalen volgen de volgende keer.

Om weer even terug te gaan naar vrijdag. Ik heb die dag ook een Duits telefoonnummer gekocht. Dit is het nummer: +49 162 518 51 22. Ik heb mijn Nederlandse nummer ook nog in gebruik (zit in een oude telefoon).

Zaterdag was een rustige dag, ik ben eens op mijn gemak alle paden van de supermarkt doorgelopen. Dan weet je tenminste wat er eigenlijk allemaal is, of wat er niet is. Om eerlijk te zijn, er zijn veel dingen wel, maar de vooroordelen die ik een beetje had zijn bevestigd. Er zijn hier veel vieze worsten te koop. En er zijn zakjes poeder om allerlei soorten aardappel gerechten te maken. Er zijn ook wel aardappelen los te koop, maar volgens mij worden die hier nauwelijks gegeten.

’s Middags heb ik een begin gemaakt met de rest van de scriptie. Laat ik het zo zeggen, ik heb alle regels zoals lettertype, lettergrootte, regelafstand en marges in een document gezet dat uiteindelijk de scriptie moet gaan worden. Daarnaast heb ik wat literatuur bestudeerd. Heel erg saai, maar ben dus wel goed van start gegaan.

Zondag was niet echt mijn ochtend. Ik weet niet of dit de gewoonte is in Duitsland of dat dit een eenmalige actie is, maar ik werd niet wakker zoals ik het gepland had. Nog voor 7 uur ’s ochtends stond er ineens een fanfare voor de deur muziek te spelen. Dus ik kijk uit mijn raam, staan er echt 20 tot 25 mensen muziek te maken en echt richting het huis waar ik in woon.
Maar het gene dat mij nog het meest irriteert is dat ze mij wakker maken en het na één liedje al laten afweten. Doe het dan ook goed!!! Echt! Na één liedje ging iedereen weer weg. Toeter dan de hele buurt wakker, kunnen die ook genieten!

Nog even over mijn afstudeerbedrijf, ze zijn echt te goed. Tot nu toe is er iedere dag taart en cake te vinden, en er is zoveel dat iedereen drie stukken kan nemen. Want aan het einde van de dag moet het op zijn. Komende week heb ik samen met Francesco, een jongen die ook nieuw is, keuken dienst. Dan moet je ervoor zorgen dat de keuken er opgeruimd uitziet, en het afval wegbrengen. Hulde aan de vaatwasser in de keuken!!!! Maar daarover later meer.

Ik heb ook een aantal foto’s gemaakt van mijn appartement. En voor de mensen die het niet geloven, ja het is altijd zo netjes. Niet alleen voor de foto.

Tschüß!

  • 07 Juni 2010 - 17:30

    Diana:

    Hay Daffie,

    Wat een verhaal, je klinkt wel vrolijk.
    Ik hoop voor je dat je niet iedere uitslaapdag van die halve gare voor de deur heb staan, die gaan toeteren. Je zou ze afschieten.
    Het is wel fijn dat het op je werk ook goed gaat, maar al die taarten, je weet wat ik je gezegd heb he?
    Wel gezellig dat Anne-floor volgend week-end naar je toe komt, kunnen jullie even bijkletsen en lekker roddelen (dat doen jullie toch?).
    Handig die voordeelkaart openbaar vervoer, kun je nog eens een week-end naar huis komen. Is wel zo gezellig hoor.
    Ik heb trouwens zojuist geprobeerd je foto's te bekijken, maar dat lukt me niet. Ik zal het straks Wim wel vragen.
    Nou meissie, ben blij weer iets van je gehoord te hebben, veel sterkte en voor morgen weer plezier en wijsheid op je werk.
    Dikke kus mama

  • 07 Juni 2010 - 20:10

    Ineke:

    Hoi Daphne,

    Het klinkt nog niet zo opwindend, maar ik denk dat het binnenkort wel gezelliger wordt. In het begin is het toch de kat uit de boom kijken. En een stad is wel saai hoor als de winkels gesloten zijn. Komen er nog meer feestdagen? Fijn dat je het op je bedrijf naar je zin hebt.

  • 07 Juni 2010 - 20:11

    Ineke:

    O ja, Daphne, de foto's zijn waarschijnlijk niet geplaatst. Ik kon ze ook niet vinden.

    Groetjes,

    Ineke

  • 08 Juni 2010 - 17:47

    Diana:

    Hay Daphne,

    De foto's zijn inmiddels zichtbaar. Wat ziet het er netjes uit.
    Alsnog veel plezier verder in duitsland.
    Kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düsseldorf

Afstuderen in Duitsland

Recente Reisverslagen:

20 November 2010

Het zit er alweer bijna op!

25 Oktober 2010

Het einde komt in zicht

27 September 2010

Octoberfest!

20 September 2010

Bielenfeld, Summerlake and upcoming Octoberfest

14 September 2010

Even een kort berichtje
Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 47582

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: