Week 3 van start - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Week 3 van start - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Week 3 van start

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 Juni 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Hallo allemaal,

Het is alweer ruim een week geleden dat ik mijn laatste bericht op mijn Waarbenjij.nu heb geplaatst. Deze week zijn er weer een aantal dingen gebeurd. Ten eerste was het echt stressen op mijn werk. Deze week is het WK begonnen en Trivago heeft ook een website gelanceerd waaraan gebruikers van de website gebruik kunnen maken. Op deze website kunnen gebruikers een voorspelling doen ever de wedstrijden en daar kunnen ze hotel vouchers mee winnen. Echter deze website moest vertaald worden en dat is veel werk. Afgelopen week ben ik dus bezig geweest met vertalen.

Deze week kan ik weer met het ‘normale’ werk verder. Dat houdt in het in kaart brengen van de Nederlandse markt. Alleen dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig heb ik geen keukendienst meer deze week dus kan ik me lekker met het werk bezig houden en niet met de vuile koffiekopjes.

Afgelopen weekend is Anne Floor bij mij langs gekomen, het was een gezellig weekend. Op vrijdag was er een barbecue op mijn werk en daar zijn we dan naar toe geweest en hebben daar een beetje gekletst onder het genot van een typisch smakende bratwurst en de wedstrijden van het WK. Een collega van mij, Vadim – een Rus die continu naar zweet stinkt en mijn achterbuurman op kantoor is – was er de hele avond heilig van overtuigd dat de Behoeftepiramide van Maslov uit vier of zeven treden bestond en niet uit vijf zoals wij in Nederland leren. Ook de studenten vanuit Spanje en Italië waren ervan overtuigd dat de Maslov piramide uit vijf treden bestond.
Goed om een lang verhaal iets korter te maken. Volgens die collega zijn alle opleidingen in heel Europa slecht en is alleen zijn opleiding uit Rusland goed. Tuurlijk?!

Op zaterdag was het was slechter weer maar we zijn toch de stad in gegaan. We hebben een beetje door de stad gewandeld en er waren vele kroegjes en restaurants waar het WK te zien was. Iedereen was uitgelaten, verkleed en al vroeg dronken. Aan het einde van de middag zijn Anne en ik naar de bioscoop geweest. Naar de film Plan B für der Liebe, inderdaad een in het Duits nagesynchroniseerde film.

Zondag was het alweer de dag dat Anne terug ging naar Hamburg. Die avond, op het moment dat de wedstrijd van Duitsland begon, viel bij mij de elektriciteit uit. Er was niemand aanwezig in mijn huis en natuurlijk weet ik niet hoe ik dit moet fixen, maar ik heb in mijn beste Duits een briefje geschreven en op de deur van de eigenaar gehangen. Aan het einde van de wedstrijd was mijn elektriciteit weer terug.

Gisteren heb ik een Duitse bankrekening aangemaakt. Anders kan mijn werk mij namelijk niet uitbetalen en aangezien het geld erg welkom is heb ik het maar gedaan. Maar mijn eerste geld moet ik ook weer inleveren. Op de terug weg was er in de metro een kaart controle. Blijkbaar heb ik dus het verkeerde kaartje gekocht, maar zelfs een Duitser bij de kaart automaat kon mij niet uitleggen hoe het apparaat werkte. Ik denk dus niet dat ik het verkeerd heb begrepen, maar dat het hele systeem gewoon belachelijk ingewikkeld. De utkomst is dat ik een boete van €40 heb gekregen en op het moment dat ik om uitleg vraag worden de controleurs boos. Eigenlijk heel erg onbeleefd die Duitsers.

Komend weekend kom ik naar huis om mijn was te doen en de WK wedstrijd Nederland – Japan te kijken.

XX Daphne

  • 15 Juni 2010 - 08:41

    Annemieke:

    Hoi Daphne
    wat een week zeg. Heb je al iets lekkers gekookt in je keukentje? Wat betreft die Rus, je zal maar zo'n collega hebben, die stuur je toch het liefst met de eerste trein terug!
    groetjes.

  • 17 Juni 2010 - 04:02

    Joke En Gerard:

    Ha Daphne,je red het wel weer zoals in je verslag staat,denk je al aan een actie als Duitsland WK wordt?(IK DENK NIET DAT HET LUKT!)Groet J @ G

  • 18 Juni 2010 - 19:00

    Diana:

    Even een reactie uit zonnig Italie. Nou, wat die duitsers betreft, die worden dus echt GEEN wereld kampioen, zojuist hebben ze de tweede wedstrijd verloren en hier op de camping met heel veel duitse gasten was het heel erg stil!!
    Maar goed, nu jij, wel vervelend wat betreft die lui van die kaartjescontrole, maar ja, zij zijn gek en jij bent een lekker w.......
    Je weet wel. Hou je verder haaks, we hebben nog wel contact met elkaar, en geniet van de ruimte thuis.
    Dikke kus mama

  • 20 Juni 2010 - 18:11

    Ineke:

    Hoi Daphne,

    Vandaag hebben wij je uitgebreid gesproken. Gezellig. Volgens mij heb je het naar je zin. Is je terugreis goed verlopen?

    In ieder geval succes met de nieuwe week.

    Groet,

    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düsseldorf

Afstuderen in Duitsland

Recente Reisverslagen:

20 November 2010

Het zit er alweer bijna op!

25 Oktober 2010

Het einde komt in zicht

27 September 2010

Octoberfest!

20 September 2010

Bielenfeld, Summerlake and upcoming Octoberfest

14 September 2010

Even een kort berichtje
Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 47566

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: