Even op-en-neer naar Nederland - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Even op-en-neer naar Nederland - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Even op-en-neer naar Nederland

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

21 Juni 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. Zoals de meeste het wel gemerkt hebben, was ik het afgelopen weekend in Nederland. Even mijn was doen, het WK kijken, BBQ en een feestje op het kerkplein. Dat was een behoorlijk druk programma, maar dan heb je ook wat.

De afgelopen week was het rustig op mijn werk, alhoewel ik veel te doen had. Wat blijkt, ik doe werk in mijn eentje dat twee Franse meisjes delen. Goed, dan heb ik in ieder geval genoeg te doen. Afgelopen vrijdag was er een soort kennismaking van ons met de rest van het personeel, maar werd er ook meer verteld over de nieuwe lokatie van Trivago.

Als het gelukt is heb ik een plattegrond van het nieuwe kantoor als foto´toegevoegd evenals een tekening van hoe het eruit komt te zien. De plattegrond schijnt in spiegelbeeld te zijn, maar dat maakt volgens mij niets uit.

Helaas moet ik wel verder reizen dan ik had gedacht. Het is nog voorij de oude binnenstad, maar nog voor de rijn. Met de metro moet ik wel overstappen, maar als ik alles goed begrepen heb stopt de metro voor de deur van het gebouw. Het kantoor bevindt zich op de bovenste verdieping en we zullen dus veel uitzicht hebben. Het kantoor is op de groei, want het biedt plaats aan 120 werkplekken en op dit moment werken er ongeveer 50 á 60 mensen.

Zaterdag een dag met was, voetbal, BBQ en het Hollandse Hit festival op het kerkplein. Zondag ochtend ben ik weer optijd opgestaan om de was te doen en het huis weer opgeruimd te hebben. Om kwart over 10 kwam tante Ineke mij ophalen om gezellig bij haar thuis te komen ontbijten. We hebben heel veer gekletst. Op een gegeven moment was het tijd om naar het station te gaan, om de trein richting Utrecht te pakken, maar er reden geen treinen bij Woerden.
Mijn tante heeft mij naar Utrecht gebracht en zo heb ik gelukkig alsnog mijn trein kunnen halen. Dat was eigenlijk ook nog een beetje spannend, want er waren in en rond Utrecht allemaal omleidingen vanwege weg werkzaamheden.

In de trein, die overvol was, had ik gelukkig een zitplaats gereserveerd dus kon ik gewoon op mijn stoel gaan zitten. Terwijl mensen die dat niet hadden gedaan in het gangpad op de grond moesten zitten. Die trein maakte ook nog eens een omleiding omdat er werkzaamheden aan het spoorrong Arnhem was. Ik heb de stations, Culemborg, Zaltbommel, ´s-Hertogenbosch, Eindhoven en Venlo aan mij voorbij zien schieten. De trein stopte niet in Düsseldorf en moest ik in Mönchengladbach overstappen. Maar alle reizigers die naar Düsseldorf moesten, gingen overstappen. In de laatste trein was geen zitplaatsreservering en heb ik gestaan.
Overigens heb ik in de eerste trein de hele tijd met een vrouw naast mij in het Duits gepraat. Het ging redelijk, ik heb in ieder geval mijn best gedaan. Ik heb hele verhalen aangehoord over Keulen en wat ik daar allemaal moet gaan bekijken en dat Düsseldorf en Keulen, net zoiets is als in Nederland 020 tegen 010.

Iets over half 9 ´s avonds kwam ik aan in mijn appartement. De koffer heb ik uitgepakt en ben meteen naar bed gegaan. Vandaag op stage is het weer zoals gewoonlijk. Weinig kletsen en veel getik op toetsen borden.

Tschüss,

Daphne

  • 21 Juni 2010 - 18:07

    Ineke:

    Hoi Daphne,

    Door de omzwervingen een lange reis. Je staat, als je met het openbaar vervoer reist, steeds voor verrassingen, maar dat maakt het ook leuk.
    Ik vond het leuk je weer te zien. Je ziet er goed uit. Succes deze week.

    Groet,

    Ineke

  • 24 Juni 2010 - 10:19

    Diana:

    Hallo lieve Daphne,

    Inderdaad altijd een verrassing bij het openbaar vervoer, hoera, maar je weet het altijd op te lossen blijkt wel. Zo direct begint voor je het week-end, ik hoop dat het gezellig gaat worden, dat wil zeggen, als Nederland weer zal winnen zal het wel gezellig worden, denk ik.
    In ieder geval, veel plezier, maak er wat avn, we hebben nog wel kontakt.
    Hou je haaks, kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düsseldorf

Afstuderen in Duitsland

Recente Reisverslagen:

20 November 2010

Het zit er alweer bijna op!

25 Oktober 2010

Het einde komt in zicht

27 September 2010

Octoberfest!

20 September 2010

Bielenfeld, Summerlake and upcoming Octoberfest

14 September 2010

Even een kort berichtje
Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 47622

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: