Cultuur - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Cultuur - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Cultuur

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

28 Juni 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Beste allemaal,

Er is weer een week voorbij. Dat betekend dat er weer een verhaaltje van mij te lezen is op internet. Het was een drukke en vermoeiende week. Op donderdag was het natuurlijk de dag dat het Nederlandse elftal een wedstrijd tegen Kameroen speelde. Bart, was donderdag met de trein vanuit Nederland gekomen. Om met mij voetbal te kijken. Een Spaanse collega, die helemaal niet van voetbal houdt, Omar was zo gek om ook met ons mee te gaan. Na hem natuurlijk eerst voorzien te hebben van de nodige Nederlandse versieringen.

Op vrijdag zijn Bart en ik Düsseldorf in geweest. De stad bekijken. Na eerst een stop bij de Toeristen Informatie gingen we een stadswandeling maken. We hebben veel van de oude stad Düsseldorf gezien. ’s Avonds zijn we nog uit geweest in Düsseldorf. Er zijn hier kroegjes waar Duitse muziek wordt gedraaid. Komt er ineens een vertaalde versie van Tulpen uit Amsterdam langs! De volgende dag zijn we naar Keulen en Aken gegaan. Ja, twee steden op 1 dag! We hebben de Dom van Keulen beklommen, wat echt niet te doen is. We zijn in een half uur tot drie kwartier nar boven en weer terug naar beneden gelopen. Nadien zeer veel last van de benen.

Aken is een leuke stad, en het is slechts 5,1 km vanaf Vaals en 9,3 km vanaf een plaatsje in België. Toch heb ik daar meer het gevoel in Duitsland te zijn dan hier in Düsseldorf. Die avond was mijn huisbaas jarig, hij werd 70 jaar oud. Er waren veel mensen en er was iemand op live muziek aan het maken op een toeter. Ik denk alleen niet dat er erg gelet is op de nummers die gespeeld weren. Het begon namelijk met “Waarheen, waarvoor” , inderdaad het nummer dat op iedere begrafenis gespeeld word. Vervolgens kwam er een kerstnummer van Michael Jackson voorbij en het eindigde met My Way van Herman Brood. Je zou bijna denken dat het een bepaalde bedoeling had.
Zondag was er een rommelmarkt op het parkeer terrein van de bouwmarkt bij mij om de hoek. Het was groot, maar er stonden ook mensen professioneel te verkopen.

Daarna zijn we naar de Rheintoren geweest. Je kunt dan, gelukkig met de lift, naar een platform op 170m hoogte. Vanaf daar heb je bij mooi weer een geweldig uitzicht over de stad. Op de ramen staat aangegeven war er te zien is. Zoals het vliegveld of het centraal station. Vervolgens zijn we naar de boulevard van Düsseldorf gegaan. Daar hebben we samen met de Duitsers de wedstrijd Duitsland – Engeland gekeken. Mijn god, wat kunnen die zich aanstellen. Zelf bij een stand van 4-1 en nog 5 minuten te spelen maken ze zich druk als Engeland te dicht bij het doel komt. Na afloop ging iedereen natuurlijk helemaal uit zijn dak. Ook hier kwamen weer bekende nummers voorbij, als We´re the champions en Schade England alles ist vorbij.

Vanochtend ben ik langs het gemeentehuis gegaan om me te laten registreren en een Lohnstauerkarten te halen. Anders krijg ik geen salaris. Ik had een afspraak gemaakt via internet om half 9 maar er aangeraden een beetje eerder te zijn mochten ze een beetje op de zaken vooruit lopen. Ik kwam daar dus binnen op kwart over acht en kon meteen doorlopen. Het was eigenlijk allemaal zo gepiept en om half negen stond ik alweer op mijn metro te wachten. Als ik een tip mag geven voor de gemeente Woerden: neem een voorbeeld aan de gemeente Düsseldorf. In Woerden moet ik anderhalf uur wachten om een ID-kaart aan te vragen en in Düsseldorf ben ik binnen een kwartier klaar met alle rompslomp. Natuurlijk ben ik wachten in een gemeentehuis wel gewend vanuit Zuid-Afrika. Maar Nederland is gewoon een ontwikkeld land, waar ze dit ook goed kunnen regelen.

Mijn ouders maken vrijdag een tussenstop in Düsseldorf en nemen mij mee naar NL voor een weekend. Zondag ga ik weer terug.

Tschüß!

  • 28 Juni 2010 - 10:18

    Joke En Gerard:

    Daphne werken en cultuur blijft werken maar wel leuk en goed voor later,je blijft humor en lol houden en je schrijft leuk karakterestiek, wat prettig leest, net of we het mee maken,Groet Joke en Gerard

  • 28 Juni 2010 - 11:57

    Wim:

    Hoi Daphne,
    We hebben een camping in dusseldorf gevonden, daar gaan we waarschijnlijk heen en van daar haal ik je op en praat met die mevrouw.
    Ik hoop dat zij thuis is.
    Hier in Tirol is het erg warm en mooi.
    Ook de camping is erg lux, nog niet eerder zo'n luxe camping gezien.
    Verder vertellen wij wel als wij thuis zijn.
    Groetjes en XXX pa en ma

  • 28 Juni 2010 - 19:56

    Ineke:

    Hoi Daphne,

    Toen je vertelde dat je de Dom van beklommen had, schot mij te binnen dat Ade dit met haar ouders en broers in de warmte ook gedaan hadden. Het was voor hen puffen en steunen en zij hebben zich voorgenomen nooit meer te doen.

    Leuk voor je dat je dit weekend thuis bent. Het weer blijft goed. Je kunt ervan genieten.

    Groetjes,

    Ineke

  • 29 Juni 2010 - 10:39

    Daphne:

    Er is weer meer bekend over mijn nieuwe werkplek!

    Het kantoor is aan de Kaiserswerther strasse en de metro (TheodorHeussBrücke) stopt direct voor de deur. Het gebouw heet "four elements".

    Het is dicht bij een park langs de rijn en er zijn vele leuke restaurantjes in de buurt.

    Binnenkort gaan we met het internationale team een keer na werktijd dineren op de nieuwe locatie om alvast de weg er een beetje te leren kennen.

  • 02 Juli 2010 - 09:43

    Nathalie:

    als je veranderd van werkplek, blijf je dan wel wonen waar je nu woont? Ook al klaar voor de wedstrijd vanmiddag? Of moet je gewoon doorwerken?

    Heel veel liefs,
    Nath

  • 03 Juli 2010 - 11:08

    :

    Hi Daph,

    Zo te lezen gaat alles goed! Lohnsteurkarte? Heb ik niet nodig gehad, kijrg toch mijn centjes :P

    Helaas is mijn vakantie over, ik ga morgen weer terug, aan het werk helaas. Nou ja het is voor korte duur van donderdag ga ik alweer naar Utrecht omdat ik vrijdag een sollicitatiegesprek heb, de zondag daarna ga ik weer terug. Ik ben net zo aan het pendelen als jij haha

    Werkse en veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düsseldorf

Afstuderen in Duitsland

Recente Reisverslagen:

20 November 2010

Het zit er alweer bijna op!

25 Oktober 2010

Het einde komt in zicht

27 September 2010

Octoberfest!

20 September 2010

Bielenfeld, Summerlake and upcoming Octoberfest

14 September 2010

Even een kort berichtje
Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 47656

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: