Hup Holland Hup! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Hup Holland Hup! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Hup Holland Hup!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

05 Juli 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Hallo allemaal,

Een stemming van euforie na de wedstrijd van ons Oranje afgelopen vrijdag! Wat een spanning, na afloop van de eerste helft zag ik het, net als veel Nederlands, somber in. Maar onze jongens zijn gelukkig niet voor één gat te vangen.

Wat gebeurde er eerder die dag. Na een week werken aan vertalingen in onderzoekjes voor het bedrijf, heb ik mijn koffer gepakt om weer af te reizen naar het land dat deze dagen in Oranje is gehuld. Mijn ouders kwamen mij ophalen, op weg vanuit hun vakantie in Italië naar huis.

Onderweg zijn we nog even bij mijn school gestopt om mijn afstudeercontract (ja, eindelijk) af te geven. De school was van binnen één grote bouwput, want er schijnen grondige verbeteringen/veranderingen nodig te zijn. Vanuit daar snel op weg naar huis om op tijd klaar te zitten om de toekomstige wereld kampioen te zien schitteren!

´s Avonds naar het feestje van Bart, die is al afgestudeerd. Daar stond de wedstrijd Uruguay – Ghana aan. Wat een geweldig einde! Suares zal niet tegen Nederland spelen, net als twee andere toppers uit het Zuid-Amerikaanse team.

De volgende dag ben ik druk bezig geweest met mijn scriptie, een pauze ingelast voor de wedstrijd Duitsland – Argentinië en ´s avonds op weg gegaan met een fles wijn naar Marloes om weer even bij te kletsen. Na afloop van de wedstrijd Paraguay – Spanje (waarbij we alle schoten op het doel en goals gemist hebben) zijn we naar Groove´n Woerden op het kerkplein gegaan, om vervolgens nog een paar laatste drankjes te halen in Walzicht.

Zondag, weer inpakken voor de reis terug naar de Oosterburen. In dit weekend is mijn TV gemaakt, nu kan ik ook thuis naar de zinderende finale Nederland – Duitsland kijken, die uiteraard wij gaan winnen met 2-1! De WC spoelt weer normaal door, mijn lampen doen het weer en de gordijnen komen niet meer naar beneden als ik ze enthousiast open wil doen.

Kortom mijn week begint weer, ik heb geen plannen. Naast werken en boodschappen en dergelijke, dus een heerlijke week om te genieten van het voetbal en te werken aan mijn uiteindelijke doel. Mijn afstudeerscriptie.

O ja, voor de gene die het nog niet gelezen hebben, er is meer informatie over mijn nieuwe werkplek bekend:
Het kantoor is aan de Kaiserswerther strasse en de metro (TheodorHeussBrücke) stopt direct voor de deur. Het gebouw heet "four elements".
Het is dicht bij een park langs de rijn en er zijn vele leuke restaurantjes in de buurt.
Binnenkort gaan we met het internationale team een keer na werktijd dineren op de nieuwe locatie om alvast de weg er een beetje te leren kennen.

Waarschijnlijk blijf ik gewoon wonen waar ik woon, het is slechts een kwartiertje met de metro.

Tschüß!

  • 05 Juli 2010 - 08:12

    Wim:

    Hoi Daphne,

    Dit verslagje heb je er alweer gouw opstaan.
    Blij dat je weer thuis was? of bent? Ik ben blij dat alle dingen die gedaan zouden worden zijn gedaan. Verder wens ik je een fijne studie en werk toe, tot binnenkort.
    Wim.

  • 05 Juli 2010 - 08:28

    :

    Ole Ole Ole Ole, alles is weer goed met de plee!! :P

    Sorry kon het niet laten! Mooi dat je tv het doet, tip voor vanavond: Ik geloof op Sat1 komt Der letzte Bulle en daarna Danni Lowinski, zijn leuke programma's!!

    Xx

  • 05 Juli 2010 - 08:50

    Daphne:

    Met de plee is ook alles weer okee!

    Top! Ik ga eens kijken, gisteren was er een zender met Tatort en Wallander, was ook wel leuk om te kijken.

    XX

  • 05 Juli 2010 - 19:09

    Diana:

    Toch wel enigzins apart dat zo iets als de plee tot zo veel euforie kan lijden. Fijn dat het op je werk ook allemaal goed gaat. Of Nederland ook inderdaad kampioen zal worden, dat zal de tijd leren. We gaan natuurlijk allemaal kijken en duimen. Voor deze week in ieder geval veel sterkte en wijsheid toegewenst en succes met je sriptie.
    Dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düsseldorf

Afstuderen in Duitsland

Recente Reisverslagen:

20 November 2010

Het zit er alweer bijna op!

25 Oktober 2010

Het einde komt in zicht

27 September 2010

Octoberfest!

20 September 2010

Bielenfeld, Summerlake and upcoming Octoberfest

14 September 2010

Even een kort berichtje
Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 47653

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: