Duitsland een illusie armer - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Duitsland een illusie armer - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Duitsland een illusie armer

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

08 Juli 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Even een verslag van de nederlaag van onze oosterburen.

Gisteren ben ik met een aantal collega´s gaan kijken in de stad, om Spanje te supporten. Het duurde lang voordat er gescoord werd maar Duitsland bleef hoop houden ondanks het betere spel van Spanje.
Na de goal van Spanje, toen wij stonden te juichen, werden we raar aangekeken. En iedereen begon, in hoeverre ik het begreep, over ons te praten. Maar dat hoort erbij.

Na de wedstrijd, ging het redelijk goed. De paar die er met Spaanse vlaggen liepen werden met rust gelaten. Eigenlijk meer dan ik had verwacht. Maar vooral fietsen, prullenbakken, lantaarns, paaltjes, hekjes en muren moesten het ontgelden. Door de drank waren er een aantal met dikke tranen, maar dat is het spel.

Deze morgen op weg naar mijn afstudeerbedrijf, kwam ik langs de McDonalds (zoals altijd), en die was echt toegetakeld. Alle reclame spandoeken waren kapot getrokken. Alle lampen (ook de M) zijn helemaal aan diggelen. Ik durf niet te kijken hoe het binnen is. Want de kans dat ik naar buiten komt met een heerlijk ijsje is groot.

Zondag zal ik de finale gaan kijken met mijn collega´s. Hier in Düsseldorf hebben ze op het dak van een groot winkelcentrum een strand gemaakt met zwembad. Daar gaan we heen, al vroeg op de avond om wat te eten en te genieten van DE wedstrijd. De Spanjaarden en Brazilianen vormen één team (de Brazilianen vinden mij nog steeds niet aardig haha) en ik vorm met de Italianen en de Duitsers één team.

Hoe ik het kampioenschap ga vieren? Waarschijnlijk heel erg lang! Ik denk dat ik niet weet van gekkigheid wat ik moet doen, het is iets historisch wat ik mijn hele leven zal blijven herinneren maar een gezellige avond wordt het sowieso!!!

Tschüß,

SCHADE DEUTSCHLAND ALLES IST VORBEI!

• 08 Juli 2010 - 08:30

Nathalie:

Hihi, vooral die laatste zin ;) x

• 08 Juli 2010 - 17:07

Uberneef:

En de Duitsers dachten zondag gehakt te gaan maken van Nederland... Whahahahahahaha!!!

Groetjes terug!!

• 09 Juli 2010 - 10:32

Diana:

Ja, en nu moeten wij die spanjaarden nog een poepie laten ruiken. We lusten ze rauw, we gaan echt winnen!!!!!!
    Lieve schat, doe voorzichtig en geniet er maar lekker van, doen wij ook. Neem een lekkere duik in dat water, is echt goed hoor met die warmte, en let goed op jezelf.
    Heel veel plezier!!!!!!
    Kus mama

• 10 Juli 2010 - 06:57

Ineke:

Hoi Daphne,

Wel leuk dit in het buitenland mee te maken. Tja, en als Nederland wint, kun je een lange neus maken. Maar het blijft altijd spel.

Groetjes en een fijn weekend.

Ineke