Jammer - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Jammer - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Jammer

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

12 Juli 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Helaas, het mocht niet zo zijn. En ik heb mijn mening over de wedstrijd van gisteren, maar daardoor wordt het alleen maar minder mooi dat ze toch tweede van de wereld zijn geworden.

Ook de buitenlanders hebben hun mening over ons spel. Maar iedereen ziet het natuurlijk met andere ogen. Als ik het grootste verlies van het WK voetbal niet meereken, heb ik een leuk weekend gehad.

Vrijdag ochtend was er een ontbijt bij mij op het werk. Normaal ben ik er niet op vrijdag, maar heb voor het ontbijt een uitzondering gemaakt. Het was gezellig en erg druk.
Daarna ben ik boodschappen gaan doen, mijn supermarkt is dicht tot 22 juli dus moet ik een stuk verder voor mijn boodschappen. Daarna nog even wat aan de scriptie gedaan.

Zaterdag heb ik wat dingen in huis gedaan (opruimen ed.). Aan de scriptie gewerkt en ´s middags ben ik gaan shoppen en ijsjes eten met Omar. Omar is mijn Spaanse (sorry) maatje hier. We hebben onder het genot van een gigantische sorbet besloten om te gaan sporten. Vanavond moet het gaan gebeuren.
Later die dag hebben we met nog een aantal andere collega´s naar de wedstrijd Duitsland-Uruguay gekeken. Aan de rijn-oever is een soort Frans festival, na afloop van de wedstrijd zijn we daar naar toe gegaan en hebben we verschillende flessen wijn geprobeerd.

Zondag, was ik zo in spanning dat ik eigenlijk niet echt iets zinnigs heb gedaan. Met een aantal collega´s ben ik naar het strand geweest, jawel op het dak van een parkeergarage is een strand gemaakt met een gigantisch groot scherm om voetbal te kijken. Het was er heel erg leuk, maar wat er na 120 minuten wedstrijd gebeurde was minder leuk.

Vandaag regent hier, dus koelt het lekker af. Vanavond ga ik sporten. Er is weer veel werk te doen en komend weekend gaan we relaxen bij een meer in Düsseldorf.

Tschüß!

• 12 Juli 2010 - 16:17

Ineke:

Hoi Daphne,

Ja, jammer, maar de wereld draait gewoon door. Ik snap het wel. Je had het iedereen onder de neus willen wrijven: wij zijn wereldkampioen! Maar, helaas, het is net niet gelukt. Ik schaamde mij wel voor de overtreding die Nigel de Jong maakte. Wij hebben het hier gezien met je vader, moeder, ome Leen en tante Corrie. Met een groep is het natuurlijk wel leuker. Jammer dat ik vanmorgen vroeg weer moest opstaan.

Hier regent het momenteel ook. Fijne week en Tschüss.

Ineke

• 12 Juli 2010 - 18:44

Diana:

Hey Daffie,

Ja heel erg jammer, maar er is niets aan te doen, en het leven gaat gewoon door. We overleven het wel hoor.
    Heb je nu weer wat meer rust om aan je scriptie te werken, heeft dus toch zo z'n voordeel zoals je ziet.
    Ik begrijp dat je verder een gezellig week-end heb gehad, is ook belangrijk. De foto ziet er in ieder geval goed uit. Vrolijk en zo.
    En waarom ga je sporten? Is daar een speciale reden voor of is het ook gewoon voor de gezelligheid.
    Afin, we zullen het wel horen van je.
    In ieder geval, doe je best en veel plezier.
    Dikke kus mama

• 12 Juli 2010 - 18:45