Weekend Berlijn - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Weekend Berlijn - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Weekend Berlijn

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 Augustus 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Het was weer een lekkere drukke week. Naast mijn normale werk, komt er deze maand weer een hoop bij. En als ik het goed doe krijg ik naar aanleiding van mijn prestatie extra betaald. Fijn, maar mijn scriptie moet ook weer eens wat aandacht krijgen.

Afgelopen weekend ben ik met Anne en Nathalie naar Berlijn geweest. Voor hun was het de derde keer voor mij de eerste. Na een laaaange treinreis, kwam ik uiteindelijk aan in Berlijn. Mijn hemel, dat is echt een apart station. Ik kan er zo verdwalen.

De eerste dag hebben we al veel gezien. We zijn naar de Branderburger Tor geweest, en omdat het ging regenen zijn we uiteindelijk Madame Tussauds in gegaan. Enkele foto´s zijn als het goed is toegevoegd. Vervolgens zijn we naar het Hollocaust monument gegaan en naar een groot gebouw van Sony, waar je vele restaurantjes hebt. Daar zijn we naar de originele versie van Inception gegaan.

De volgende dag hadden we een segway tour van 2 uur door de stad. Dat is leuk en vermoeiend. Leuk, want ik wist bergaf niet hoe ik moest remmen. hahaha. Beetje jammer, maar nu weet ik het wel. :)

We zijn langs een aantal bezienswaardigheden van Berlijn gereden, zoals de Rijkstag.
Daarna zijn we naar Checkpoint Chalie geweest, incl. museum. Die avond zijn we de Rijkstag in geweest en hebben we een halve zonsondergang gezien. Vervolgens hebben we ergens wat gegeten en zijn we weer naar het hotel gegaan.

De dag erna, zijn we op ons gemak opgestaan. Hebben we alle drie voor het eerst een Mc Breakfast op en hebben we onze bagage in een kluis op het station gedaan. Vanaf daar zijn we naar Alexanderplatz gegaan waar we lekker gerelaxed hebben voor we weer naar huis gingen.

Deze week weer druk bezig, en donderdag avond terug naar Nederland.

Tschüß!

  • 09 Augustus 2010 - 10:36

    Sanne:

    Klinkt als een gezellig weekend Daphne :-) ik zie helaas geen foto's, ben wel benieuwd namelijk met welke beroemdheden jullie op de foto zijn geweest :-p

    Inception was waanzinnig goed niet??? Ik ben al 2x geweest haha.

    Fijne week, x

  • 09 Augustus 2010 - 11:36

    Diana:

    Hey lieve Daphne,

    Wij kunnen wel je foto's bekijken. Die Wiliam is wel een lekker ding zeker, jammer dat hij getrouwd is. Klinkt heel gezellig allemaal en leuk zo'n segway, wel spannend en vermoeiend he?
    Volgend week-end kunnen we lekker bijkletsen, we kijken er naar uit.
    Doe je best en een fijne week en tot donderdag.
    Kus mama

  • 09 Augustus 2010 - 11:36

    Hilma:

    Je verveelt je niet tijdens je verblijf in Duitsland! Leuk hoor!
    Succes verder met je studie en de scriptie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düsseldorf

Afstuderen in Duitsland

Recente Reisverslagen:

20 November 2010

Het zit er alweer bijna op!

25 Oktober 2010

Het einde komt in zicht

27 September 2010

Octoberfest!

20 September 2010

Bielenfeld, Summerlake and upcoming Octoberfest

14 September 2010

Even een kort berichtje
Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 47575

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: