Waar de studie al niet goed voor is... - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu Waar de studie al niet goed voor is... - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Daphne Ligter - WaarBenJij.nu

Waar de studie al niet goed voor is...

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

26 Juli 2010 | Duitsland, Düsseldorf

Hi allemaal,

In mijn vorige blog had ik geschreven over de plannen om naar de Loveparade in Duisburg te gaan. Uiteindelijk ben ik niet gegaan, om te gaan studeren. Achteraf een hele goede keuze geweest. Gelukkig ben ik niet bij de ramp van zaterdag geweest en is het ook nog eens goed geweest voor de verloop van mijn studie. De bekende twee vliegen...

Afgelopen week was een drukke week. Op maandag ben ik na mijn werk gaan sporten. Dinsdag zijn we met mijn team bij het nieuwe kantoor gaan kijken en zijn we daar met elkaar uit eten geweest. Het is een mooi kantoor en de metro stopt recht voor de deur. De volgende avond had ik de twijfelachtige eer om voor een collega, die jarig was een cadeau te kopen. Dat is ook wel weer een verhaal apart. Eigenlijk was er het idee om met de stagiaires een cadeau te kopen, maar hoe verder het plan vormde, hoe meer mensen mee wilde doen. In plaats van de oorspronkelijke 5 deelnemers, waren er ineens 23!

Donderdag was het mijn verjaardag. Ik heb op mijn werk getrakteerd en ben in vele verschillende talen gefeliciteerd. ’s Avonds zijn mijn ouders langs gekomen en hebben we ergens heerlijk gegeten.

Vrijdag heb ik gestudeerd. ’s Avonds heb ik de verjaardag van die collega gevierd. Het was een druk en vol feest.

Komende week wordt het weer druk, er is weer veel te doen. Op vrijdag komen er een aantal vriendinnen uit Woerden (Marloes, Marina en Femke) naar Düsseldorf. Op zaterdag ga ik hier mijn verjaardag vieren. Het weekend daarna ga ik met Anne Floor en Nathalie naar Berlijn. Het weekend daarna ben ik in weer in Nederland. Er zijn dus weer een aantal drukke weekenden op komst.

Volgende week weer meer!

Tschüß!

  • 26 Juli 2010 - 10:35

    Diana:

    Hey lieve Daphne,

    Wat zijn we blij dat je niet naar de love-parade ben geweest. We krijgen nog steeds bizarre verhalen te horen in de media wat er allemaal fout is gegaan, en ze schijnen zelfs te overwegen om er opzettelijk verzuim van te maken. Er komen steeds meer berichten van blunders naar buiten, maar zojuist hoorde ik ook dat er e-mails en andere bewijsstukken over veiligheid zijn "verdwenen". Het wordt dus steeds gekker.
    Maar het echste is natuurlijk de betrokken mensen en familie, we zullen er nog wel het een en ander over horen. Er zullen wel koppen gaan rollen, denk ik.
    Nu even iets anders, gaat het lekker met je studie? We hopen van wel.Zit je een beetje op schema en als je nog iets nodig heb uit de bib., laat het dan maar horen, misschien kunnen de meiden hier uit Woerden het dan voor je meenemen.
    Lieve schat, ik ga er een eind aan maken, laat het horen als we nog iets voor je moeten regelen, en voor de rest, hou je haaks en toi, toi, toi.
    Kus mama

  • 26 Juli 2010 - 16:34

    Hilma:

    Zo telezen heb je het goed naar je zin in Duitsland! Super! Geniet er van! Ennuh.... nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

  • 30 Juli 2010 - 20:23

    Ineke:

    Hoi Daphne,

    Zondagmorgen heb ik eerst je ouders gebeld om te informeren of je nog naar de Love-parade geweest was. Gelukkig niet. Alleen van zo'n ervaring krijg je al claustrofobie.
    Je hebt het weer super naar je zin. Zoiets dwing je ook af hoor. Fijn weekend met je vrienden.

    Groet,

    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Düsseldorf

Afstuderen in Duitsland

Recente Reisverslagen:

20 November 2010

Het zit er alweer bijna op!

25 Oktober 2010

Het einde komt in zicht

27 September 2010

Octoberfest!

20 September 2010

Bielenfeld, Summerlake and upcoming Octoberfest

14 September 2010

Even een kort berichtje
Daphne

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 47632

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 28 April 2016

Kenia en Ethiopië // Kenya and Ethiopia

26 September 2014 - 15 Oktober 2014

Kenya, Uganda & Rwanda

28 September 2013 - 24 Oktober 2013

Van Nairobi naar de Vic'Falls

09 Oktober 2012 - 01 November 2012

Kamperen in Afrika

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

VAKANTIE!!!

30 Mei 2010 - 02 December 2010

Afstuderen in Duitsland

20 Mei 2009 - 25 Augustus 2009

Stage Zuid-Afrika

11 Januari 2009 - 16 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: